מעבירים דף: אילן ציוני רכש את קבוצת המגזינים SBC תמורת 3.35 מיליון שקל

ציוני, המוציא לאור של המגזינים "הגה" ו-"מוטו", נטל על עצמו גם התחייבויות בהיקף מוערך של 5-7 מיליון שקל ; התחייב להעסיק לפחות 75% מעובדי הקבוצה ולהמשיך להוציא לאור 90% מהמגזינים

קבוצת המגזינים SBC נמכרה לאילן ציוני, המוציא לאור של המגזינים "הגה" ו-"מוטו". ציוני ישלם עבור הקבוצה סכום של 3.35 מיליון שקל, והוא גם נטל התחייבויות בהיקף של מיליוני שקלים. במסגרת הרכישה, התחייב ציוני להעסיק לפחות 75% מתוך 150 עובדי הקבוצה ולהמשיך להוציא לאור 90% מהמגזינים.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, דנה הבוקר (ב') בהליך המכרז למכירת קבוצת המגזינים, שבוצע על-ידי נאמן הקבוצה אביתר קרמר ממשרד שלמה נס ושות', וקיבלה את הצעתו לקבוע כי הצעתו של ציוני היא ההצעה הזוכה, זאת לאחר שהוגשו 4 הצעות במכרז.

כאמור, ציוני הציע לרכוש את נכסי הקבוצה תמורת תשלום של 3.35 מיליון שקל בתוספת מע"מ, כאשר 50% ישולמו במזומן והיתרה ב-18 תשלומים, וכן נטל על עצמו התחייבויות בהיקף מוערך של 5-7 מיליון שקל. כמו כן התחייב ציוני להמשיך ולהוציא לאור מגזינים לכלל לקוחות החברה. במסגרת המגעים הודיע ציוני כי שתי עובדות בכירות של הקבוצה ינהלו את הקבוצה בפועל, תוך שימור המבנה הקיים.

12 גופים רכשו את תיקי המכרז לרכישת נכסי SBC, ובסופו של התהליך הוגשו 4 הצעות, אשר מתוכן נבחרה כאמור כזוכה הצעתו של ציוני. ההצעות שהוגשו אך לא זכו הן של עדיף תקשורת; של יובל סיגלר, שהציע לרכוש את כלל פעילות הקבוצה והצעה חלופית לרכישת המגזין "הורים וילדים"; וכן של עמית יונאי, שהציע לרכוש שני מגזינים - "גלילאו" ו"גלילאו הצעיר".

בתחילת החודש פרסם נאמן SBC מכרז למכירתה, וזאת לאחר ששבועיים קודם לכן הוצא צו להקפאת הליכים נגד הקבוצה שבשליטת מאיר דוד בשל חובות של כ-53 מיליון שקל.

קבוצת SBC הוקמה בשנת 1997 ומעסיקה כ-150 עובדים קבועים וכ-100 פרילנסרים. הקבוצה מוציאה לאור כ-18 מגזינים, ובהם גם "מסע אחר", "נישה", ו"דרך האוכל".