נאמן SBC פרסם מכרז לרכישתה; בחודשים הקרובים מגזיני הקבוצה ייצאו לאור כרגיל

(עדכון) - לטענת הנאמן, מספר גורמים מרכזיים הביעו התעניינות ברכישת הקבוצה ; עם זאת, אחד הגורמים אמר ל"גלובס" כי "הנכסים האמיתיים של SBC הם המגזינים שהיא מפעילה בזיכיון - אותם היא לא יכולה למכור"

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, אישרה לנאמן קבוצת SBC, עו"ד אביתר קרמר ממשרד שלמה נס, לפרסם מכרז למכירת קבוצת המגזינים. הנאמן קרמר צפוי לפרסם את המכרז היום (ה') לפתוח חדר מידע לרוכשים פוטנציאליים בתחילת השבוע הבא.

לטענת הנאמן, מספר גורמים מרכזיים הביעו התעניינות ברכישת הקבוצה, המוציאה לאור מגזינים מובילים רבים.

ל"גלובס" נודע, כי אמנם מספר גופים הביעו התעניינות ברכישת חלקים מהרשת או כולה, ביניהם גם שני מו"לים של מגזינים בארץ. עם זאת, אחד מהמתעניינים אמר ל"גלובס" כי "הנכסים האמיתיים של SBC הם המגזינים שהיא מפעילה בזיכיון, כמו 'פורבס' למשל. אלה לא נכסים שלה, והיא לא יכולה למכור אותם. באשר למגזינים שהרשת מוציאה - אני לא מכיר הרבה מו"לים שיוציאו אותם כמו ש-SBC עשתה אותם - עם מערכת מאוד מצומצמת ובלי כוח אדם כמעט. כאן צריך לבצע השקעה גדולה, ומבחינתי - להקים מערכת מאפס. גם אם המחיר קורץ ויש לי את הכסף, אני צריך לחשוב פעמיים על השקעה גדולה כזו בתקופה כזו".

מקורות בענף המדיה סיפרו ל"גלובס" כי גם חלק מהמגזינים שהיו בזיכיון של SBC, דוגמת "פי. סי. מגזין" ו"פורבס", פנו בשבועות האחרונים בגישושים שקטים למספר גופי מדיה בארץ, במטרה לעניין אותם בזיכיון למגזין, אולם עד כה לא הוכתרו מגעים אלה בהצלחה.

בתוך כך, שופטת בית המשפט המחוזי ורדה אלשיך אישרה את התוכנית שהציע הנאמן להפעלה זמנית של הקבוצה. מכיוון שכך, בחודשים הקרובים צפויים מגזיני הקבוצה לצאת לאור כרגיל.

קבוצת SBC שבשליטת מאיר דוד הוקמה בשנת 1997 ומעסיקה כיום כ-200 עובדים קבועים וכ-100 פרילנסרים. בין 18 המגזינים שהיא מוציאה לאור: "מסע אחר", "נישה", "הורים וילדים", "דרך האוכל" ועוד. לפני כשבועיים הוצא צו להקפאת ההליכים נגד הקבוצה, בשל חובות של כ-53 מיליון שקל.