אובמה: "אנחנו לא יכולים להזרים לעד את כספי משלמי המיסים לתעשיית הרכב אך לא ניתן לה פשוט להיעלם"

קרייזלר וג'נרל מוטורס ייאלצו לבצע וויתורים נוספים וכואבים, מה שאנחנו דורשים הוא להקריב קורבנות ולמאמץ שיכלול את הסוחרים ברכב וספקי החלפים ורק אז נוכל לבוא למשלם המיסים ולדרוש ממנו סיוע

הנשיא ברק אובמה, נאם היום בערב לגבי החלטתו לגבי עתידן של שתי יצרניות הרכב -קרייזלר וג'נרל מוטורס שייאלצו לדבריו לבצע וויתורים נוספים וכואבים, מה שאנחנו דורשים הוא להקריב קורבנות ולמאמץ שיכלול את הסוחרים ברכב וספקי החלפים ורק אז נוכל לבוא למשלם המיסים ולדרוש ממנו סיוע.

"זהו אינו סוף תעשיית הרכב בארה"ב אלא התחלה של הבראה שתוביל את תעשיית הרכב האמריקנית להיות תעשיית הרכב הנקייה הגדולה והמתקדמת ביותר בעולם. תעשיית הרכב האמריקנית ייצרה עד היום חלק מהדגמים הטובים ביותר שראתה תעשיית הרכב העולמית", הוסיף אובמה".

אובמה הדגיש כי "אין לממשל שברשותי שום עניין בהלאמה של GM, אני משוכנע שהחברה תוכל להתאושש ולהיות חברה מצויינת בעתיד. התנאי לקיומה של קרייזלר הוא המיזוג עם פיאט האיטלקית, הממשל מוכן להשקיע 6 מיליארד דולר בסיוע למיזוג ביניהן".

אובמה אמר כי "ממשלת ארה"ב נותנת לרוכשים כלי רכב מיצרניות אלה אחריות לרכב שהם קונים, אובמה ציין כי במקרה הגרוע, ילכו החברות להליך פשיטת רגל מזורז אשר ישחרר אותן מחלק גדול מהחובות שלהן".

אובמה הזכיר תוכנית הטבות מס לרוכשים כלי רכב בארה"ב שאמורה לגרום לרכישה של כ-100 אלף כלי רכב בשוק האמריקני. במהלך נאומו של אובמה התאוששה מעט מניית ג'נרל מוטורס לירידה של כ-16% לעומת ירידה של 25% שהיתה בה בתחילת הנאום.