הפעם זה יקרה? שר הפנים אישר את איחוד רמלה ולוד

השר שטרית אימץ גם את המלצת הוועדה לבדיקת איחוד המועצה המקומית יסוד המעלה עם המועצה האזורית מבואות החרמון, שקבעה כי יש לאחד את השתיים

האם הפעם רמלה ולוד יאוחדו? שר הפנים, מאיר שטרית, אימץ ביומו האחרון בתפקיד את המלצת הוועדה לבחינת איחוד רמלה ולוד, שקבעה כי יש לאחד את שתי הרשויות. ל"גלובס" נודע כי לשר הפנים הנכנס, אלי ישי, אין התנגדות למהלך.

שטרית אימץ גם את המלצת הוועדה לבדיקת איחוד המועצה המקומית יסוד המעלה עם המועצה האזורית מבואות החרמון, שקבעה כי יש לאחד את השתיים.

בחודש שעבר הודיע שטרית על מינוי ועדה לבחינת המבנה המוניציפאלי בנוגע לתחום העיריות רמלה ולוד, בראשות אריה פרג'ון, לשעבר ראש עיריית טירת כרמל. מינוי ועדת החקירה נעשה בעקבות הצרכים המידיים שעלו לאור המצב הנוכחי של הערים. הוועדה המליצה פה אחד על האיחוד בין רמלה ולוד, שבראשו יעמוד ראש עיריית רמלה, יואל לביא. לפני מספר ימים העבירה הוועדה את המלצותיה למנכ"ל משרד הפנים, אריה בר, שבתיאום עם הגורמים המקצועיים במשרד, קיבל את המלצות הוועדה.

למרות שהביע תמיכה באיחוד, שטרית הודיע כי לאור רגישות השינוי, שמוצע בתקופה של חילופי ממשלות, הוא לא יחתום על צו האיחוד, אלא הבהיר כי שר הפנים המיועד הוא שיקבל את ההחלטה בסוגיה זו.

מקורבים לשר הפנים הנכנס, אלי ישי (ש"ס), אמרו ל"גלובס" כי במהלך המשא ומתן הקואליציוני עם ש"ס דובר על נושא איחוד הרשויות והוסכם כי יש צורך במהלך כזה. "הנושא שהוצג תואם איתנו והיה על דעתנו", אמר אחד המקורבים, "השר לא מתנגד ברמת המאקרו, הוא מסכים שיש צורך ללכת לחלק מהמלכים של איחוד הרשויות. זהו אחד מקווי היסוד עליהם מושתת הממשלה הבאה. ברמת המיקרו, השר עדיין לא עודכן בהיבטים הנקודתיים".

התוכנית לאיחוד רמלה ולוד היא חלק מרשימת 27 האיחודים שהציג שטרית בינואר 2008, ובהם מועצות מקומיות ומועצות אזוריות. הצעתו של שטרית הוגשה בשנה שעברה לוועדת אפרתי למיזוג רשויות מקומיות.

במסיבת עיתונאים בשנה שעברה אמר שטרית כי הרצון הוא ליצור ערים גדולות וחזקות יותר וכי יש מקומות שבהם אי אפשר להרגיש את ההבדל בין עיר לעיר. מהלך איחוד הרשויות אמור להוביל לחיסכון כספי רב ולייעול השירות לתושבים.

לצד רמלה ולוד הוצעו ברשימה מ-2008 בין היתר גם האיחודים: קרית ביאליק-קרית מוצקין, קרית ים-קרית חיים, רמת גן-גבעתיים, קרית אונו-גני תקווה, בת ים-חולון, רחובות-נס ציונה, כפר סבא-הוד השרון ומספר מועצות אזוריות.