ניר ברקת: "העולם תרם חמישה מיליארד דולר לעזה אחרי המלחמה - למה לא לתרום לירושלים לפני המלחמה"?

ראש עיריית ירושליים, המגייס כספים בארה"ב אמר את הדברים בוושינגטון ; "אני מאמין שצריך להשקיע בערבים במזרח ירושלים" ; הצהיר שאינו יכול להבטיח עצירת הריסתם של מבנים בלתי חוקיים של ערבים, אך מודה שיש בעיות במערכת מתן רשיונות בניה

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, מגייס כספים בארה"ב למען עירו. הוא אומר, כי אינו יכול להבטיח עצירת הריסתם של מבנים בלתי חוקיים של ערבים, אך מודה שיש בעיות במערכת מתן רשיונות בניה בעיר.

בפגישה עם חברי מערכת העיתון וושינגטון טיימס, ביום ו', אמר ברקת: "הייתי רוצה לראות כיצד העולם מאחד כוחות כדי להציל את ירושלים. אמרתי לפקידים בממשל אובמה, 'אני חושב שהעולם גייס זה עתה חמישה מיליארד דולר לעזה. כלומר, אתם משקיעים רק אחרי מלחמה... אני, בכל אופן, מכין תכניות לעיר מפני שאני מאמין שאנו צריכים להשקיע בערבים במזרח ירושלים, ולמה להשקיע רק אחרי מלחמה? אולי אפשר לשים קץ למלחמות, להשקיע בתשתיות ולאפשר לאנשים לשפר את איכות החיים בירושלים'".

ברקת נפגש בשבוע שעבר עם ג'פרי פלטמן, העוזר בפועל של שרת החוץ לענייני המזרח הקרוב. הוא נמצא עתה בלוס-אנג'לס.

ראש העיר אמר, כי אינו יכול להבטיח לשים קץ להריסת בתים של פלשתינים בירושלים שנבנו בלי רשיון. "איך אני יכול לתת הבטחות למישהו על כל נושא שהוא"? אמר ברקת. הוא ציין, כי מוצאים צווי הריסה גם לבתים בלתי חוקיים במערב ירושלים.

עם זאת הודה ברקת, כי "תהליך ההשגת רשיונות (לבניה) במזרח ירושלים רחוק מלהיות מה שהוא צריך להיות ואנו נתקן זאת". לדבריו, הפלשתינים במיוחד מתקשים בהשגת רשיונות בניה, במקרים מסוימים, מפני שאין בידיהם המסמוך המתאים להוכיח שהאדמה שעליה הם רוצים לבנות אכן נמצאת בבעלותם.

"יש לנו בעיה בכל ירושלים; (התהליך) אינו מהיר כפי שהוא צריך להיות", אמר ברקת. "גם הזמן שנדרש לתכנון במערב ירושלים ארוך. אנשים עוזבים את העיר בגלל מחירי הדיור. בשני חלקי העיר, התכנון מפגר".

ברקת הוסיף, כי ירושלים חייבת להישאר מאוחדת ופתוחה לכל הדתות. אם היא תיפול לידי הערבים, מעמדה כעיר שפתוחה לכל הדתות יהיה נתון בסכנה מפני שלערבים "יש יחס שונה... איננו צריכים לקחת את הסיכון".

ראש העיר גילה,כי בדעתו לגייס את מייקל פורטר, פרופסור בבית-הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הארווארד, שמתמחה בתיאוריית הייתרון התחרותי.

הייתרון התחרותי של ירושלים נובע בעיקר מהיותה יעד לעולי רגל משלוש הדתות הגדולות. "תרבות, תיירות, ביו-טק, שירותים משפטיים, שירותי בריאות, אלה תחומים שירושלים יכולה לפתח כבר עכשיו", אמר ברקת.