ארסנל הפכה לקצת יותר אמריקנית

המיליארדר האמריקני סטן קרונקי הפך למחזיק המניות השני בגודלו במועדון עם 20.5%, אחרי ששילם 42.5 מיליון ליש"ט לדני פיזמן ; אלישר אוסמנוב האוזבקי הוא בעל המניות העיקרי עם 25%

המיליארדר האמריקני סטן קרונקי הפך להיות מחזיק המניות השני בגודלו בארסנל, אחרי שהעלה את אחזקותיו בקבוצה ל-20.5%. קרונקי רכש 8.1% מהמניות של דני פיזמן בקבוצת הפרמיירליג עבור סכום של 42.5 מיליון ליש"ט. קרונקי, שנחשב לאחד מטייקוני הספורט הגדולים בארה"ב, מחזיק בבעלות על קבוצת ה-NBA דנבר נאגטס ובנוסף על קבוצת ה-NHL קולורדו אבלאנש ועל קבוצת ה-MLS קולורדו ראפידס. הוא גם הבעלים של ה"פפסי סנטר" אולמה הביתי של הנאגטס. קרונקי מדורג במקום ה-105 ברשימת המיליארדרים האמריקנים של "פורבס" עם שווי מוערך של 3.5 מיליארד דולר.

פיזמן, סוחר יהלומים שנכנס למועדון ב-1999 והיה מגורמים הבולטים שדחפו לבניית אצטדיון ה"אמירייטס", מחזיק כעת ב-16.1% מהמניות. מי שממשיך להיות הבעלים העיקרי בארסנל הוא איש העסקים האוזבקי, אלישר אוסמנוב, שמחזיק בכ-25%.

עם זאת, אוסמנוב יתקשה להשלים את ההשתלטות עת המועדון, מאחר שחברי הדירקטוריון שמחזיקים ביחד ביותר משליש מהמניות חתומים על הסכם לפיו במידה ויהיו מעוניינים למכור את מניותיהם בקבוצה לפני שנת 2012, יצטרכו להציע אותם קודם לדירקטורים האחרים. אוסמנוב, למרות שהוא מחזיק המניות העיקרי, אינו נחשב לדירקטור בקבוצה.