אי.די.בי פיתוח: נחתם ההסכם להארכת ההלוואה לפרויקט הפלאזה בלאס-וגאס עד אוגוסט 2012

תנאי הריבית הקבועים בהסכם ההלוואה הקיים לא ישתנו, והם אפילו לא נדרשו להגדיל את הביטחונות ; הצדדים נטלו הלוואה בסך 625 מיליון דולר

בסוף ינואר האחרון דווח כי יצחק תשובה ונוחי דנקנר הגיעו להבנות עם קרדיט סוויס וגולדמן זאקס, המלווים את פרויקט הפלאזה בלאס-וגאס, להארכת ההלוואה בסך 625 מיליון דולר, עד אוגוסט 2012. בנוסף, תנאי הריבית הקבועים בהסכם ההלוואה הקיים לא ישתנו, והם אפילו לא נדרשו להגדיל את הביטחונות.

בהמשך לכך, אי.די.בי פיתוח, מקבוצת אי.די.בי אחזקות , הודיעה היום (ג') כי אתמול נחתם הסכם הארכת ההלוואה על-ידי הצדדים. נזכיר כי הצדדים בעסקה הם אי.די.בי פיתוח עם 25%, נכסים ובנין , גם היא מקבוצת אי.די.בי אחזקות, עם 25%, ואלעד גרופ של יצחק תשובה עם 50%. כל הצדדים הביאו 600 מיליון דולר, ונטלו הלוואה של 625 מיליון דולר.

כאמור, תקופת ההלוואה הוארכה ב-42 חודשים, עד אוגוסט 2012, וזאת באותם תנאי הריבית הקבועים בהסכם ההלוואה המקורי. בנוסף, קובע הסכם ההארכה, בין היתר, כי סכום של 95 מיליון דולר יופקד על-ידי חברת הפרויקט, ElAd IDB Las Vegas LLC, לצורך הבטחת תשלומי ריבית בגין ההלוואה, אשר יידרשו במהלך תקופת ההארכה (חלקה בסכום הפקדון האמור של כל אחת מהחברה וחברה לנכסים ולבנין בע"מ, חברה בת בעקיפין של החברה, הינו 23.75 מיליון דולר, בהתאם לחלקה היחסי בחברת הפרויקט).

כמו כן, במהלך תקופת ההארכה, במועדים שנקבעו, תפקיד חברת הפרויקט סכומים, אם וככל שיידרשו, להבטחת תשלום הוצאות בגין הקרקע, כגון מס רכוש וביטוח, וכן לשם הבטחת יתרת תשלומי הריבית. לבסוף, במהלך תקופת ההארכה, לא תידרש חברת הפרויקט לעמוד בתניות פיננסיות לרבות כאלה המחייבות יחס מינימלי בין שווי המקרקעין לבין יתרת החוב של ההלוואה.

השטח המדובר הנו בגודל של כ-120 דונם נמצא בלב איזור המבקרים בלאס-וגאס, על חורבותיו של מלון ניו-פרונטיר ההיסטורי. פרויקט הפלאזה צפוי לכלול בית-מלון יוקרתי, קזינו, מרכז מסחרי, אולמות כנסים ומגדלי מגורים. הפרויקט ייבנה במספר שלבים, בהשקעה נוספת של בין 5-7 מיליארד דולר.