יובל בן-זאב מכלל פיננסים ברוקראז' מבהיר דבריו על ציון קינן: "אין לי כל ביקורת על מינויו ולא התכוונתי להביע עמדה"

"הנייר שפורסם על-ידינו אתמול בא לעורר את תשומת-הלב לביקורת של המפקח על הבנקים כלפי תהליך המינוי של המנכ"ל, וכאמור אין בו כדי להביע ביקורת משל עצמנו"

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בחטיבת הברוקראז' של בית ההשקעות כלל פיננסים, הוציא היום הודעת הבהרה לגבי הדברים שנאמרו אתמול (ב') על מינויו של ציון קינן ליו"ר בנק הפועלים במקומו של צבי זיו.

"בעקבות דו"ח שפרסמנו אתמול ללקוחותינו בדבר התערבות המפקח על הבנקים בתהליך מינוי של מר ציון קינן לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים, ולאור הפרסומים בעיתונות מהם אפשר היה להבין כי יש לנו עמדה כלשהי בדבר המינוי הנ"ל, ברצוני להבהיר בצורה חד משמעית כדלקמן", כותב בן זאב.

"אין לי, כראש מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז', המשמש בפועל כאנליסט בנקים זה שנים רבות, כל ביקורת שהיא כלפי מינויו של מר ציון קינן לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים. כמו כן, לחברת כלל פיננסים אין כל ביקורת שכזו. אין בידי את מלוא המידע הרלוונטי לשם נקיטת עמדה בנושא המינוי וודאי שלא התכוונתי להביע עמדה כזו משל עצמי".

"הנייר שפורסם על ידינו אתמול בא לעורר את תשומת הלב לביקורת של המפקח על הבנקים כלפי תהליך המינוי של המנכ"ל, וכאמור, אין בו כדי להביע ביקורת משל עצמנו.
אני מתנצל על אי הנעימות, אשר עלולה היתה להיגרם למר קינן מהדברים אשר יוחסו בטעות לי ולכלל פיננסים".

כזכור, אתמול אמר בן זאב: "אנחנו מוטרדים. מאוד". "המצב מורכב הרבה יותר ומדאיג הרבה יותר - המצב דמוי למלחמה בה בטרם שוך הקרבות פורשים מפקד האוגדה, מפקד הפיקוד והרמטכ"ל". "לכאורה", ציין.

"אפשר היה לומר שמדובר בסערה בכוס מים", הוא כתב. "בעיצומו של משבר הדורש הנהלה חזקה ומלוכדת", הוסיף. "התפטרותו היא החוליה האחרונה בשרשרת עזיבות בשנתיים האחרונות. השאלה העומדת על הפרק היא דווקא הניהול ברמות הגבוהות".