מה הערך האמיתי של המותג "שראפובה"?

הטניסאית מרוויחה כ-25 מיליון דולר בשנה מחסויות, אבל הכסף הגדול באמת של הספונסריות שלה הולך על שיווק המוצרים שהיא מפרסמת: נותנות החסות משקיעות במוצרים של הרוסיה כ-150 מיליון דולר בשנה

מריה שראפובה אמנם מרוויחה בסביבות 25 מיליון דולר בשנה מחסויות, אבל הכסף שמשקיעות החברות המסחריות שקשורות לטניסאית הרוסייה גדול הרבה יותר.

ה"ספורט ביזנס ג'ורנל" מפרסם כי החברות המסחריות שקשורות בחוזים עם שראפובה, משקיעות במותג סכום כולל של כ-150 מיליון דולר בשנה. למשל, חברת קנון שמשלמת לשראפובה כ-22.5 מיליון דולר בעונה כבור חסות, משקיעה בשיווק המוצרים ובפרסום מוצרים שקשורים לטניסאית עוד כ-30 מיליון דולר בשנה.

שראפובה היא הספורטאית המכניסה בעולם, וצפויה לסיים את השנה עם הכנסה של מעל 30 מיליון דולר. אגב, לאחרונה היא חתמה על חסות נוספת עם פלמוליב, עבור פרסום לשמפו שיכניס לה 2.5 מיליון דולר לעונה. בסך הכל היא היא מעניקה חסות ל-10 חברות מסחריות.