בן-אליעזר חתם על רישיון שלישי לתחנת כוח העושה שימוש בטכנולוגיית אגירה שאובה

הרישיון הוענק לחברת אגירה שאובה-אלקטרה, שתקים מתקן בעל הספק ייצור של עד 200 מגוואט באזור צוק מנרה ; בן-אליעזר: "אני צופה שנגיע לשימוש של 800 מגוואט באגירה שאובה עד לאמצע העשור הבא"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, חתם היום (ג') על רישיון ליצרן חשמל פרטי העושה שימוש בטכנולוגיית אגירה שאובה. מדובר ברישיון השלישי שניתן לשימוש בטכנולוגיה זו במדינת ישראל, כאשר שני הרישיונות הראשונים ניתנו גם הם החודש.

הרישיון הוענק לחברת אגירה שאובה-אלקטרה, שתקים מתקן בעל הספק ייצור של עד 200 מגוואט באזור צוק מנרה שבגליל העליון. הרישיון הינו רישיון מותנה - במידה שבעל הרישיון יעמוד בתנאים שנקבעו, הוא יזכה לקבל רישיון קבוע.

תחנת כוח הפועלת בטכנולוגיית אגירה שאובה הינה תחנה האוגרת אנרגיה בשעות ביקוש השפל לחשמל, ומספקת חשמל לרשת בשעות ביקוש השיא - שעות היום. תחנת כוח שכזו עושה שימוש בחשמל זמין וזול המופק בלילה, לשאיבת מים ממאגר תחתון אל מאגר עליון. בעת ביקושי השיא לחשמל, האנרגיה שנוצרת מנפילת המים מהמאגר העליון משמשת לסיבוב טורבינות המייצרות חשמל ומספקות אותו לרשת.

בן אליעזר חתם עד כה על רישיונות ליצרני חשמל פרטיים בהיקף של כ-4,000 מגוואט, וזהו הרישיון האחרון עליו יחתום בכהונתו כשר התשתיות הלאומיות. "הרחבת השימוש של ישראל בטכנולוגיה של אגירה שאובה תאפשר להתמודד עם ביקושי השיא לחשמל ותביא לייעול השימוש במשאבים הקיימים", אמר. "אני צופה שנגיע לשימוש של 800 מגוואט באגירה שאובה עד לאמצע העשור הבא, במטרה להכפיל יעד זה בעשור שלאחר מכן".

בתחילת החודש העניקבן אליעזר את הרישיון הראשון העושה שימוש בטכנולוגיית האגירה השאובה לחברת פי.אס.פי השקעות, שתקים מתקן בעל הספק ייצור של עד 300 מגוואט במעלה הגלבוע. רישיון נוסף הוענק החודש גם לחברת כלל תעשיות והשקעות, שתקים מתקן בעל הספק ייצור של עד 220 מגוואט באזור מחצבת נשר ליד חיפה.