אירונאוטיקס רוכשת את חטיבת המרעומים של מוטורולה ב-20 מיליון דולר

אירונאוטיקס נמצאת בבעלות האחים אבי ואהרון שקד, משה כספי, ואבי לאומי המשמש גם כמנכ"ל החברה

ספקית פתרונות ההגנה והביטחון אירונאוטיקס מיבנה רכשה את חטיבת האלקטרוניקה הצבאית של מוטורולה (GED) הממוקמת בתל אביב. כך נודע ל"גלובס". שווי העסקה מוערך ב-20 מיליון דולר והיא צפויה להיחתם היום.

GED מפתחת ומייצרת מרעומים אלקטרוניים המשמשים את תעשיות הביטחון. הרכישה נועדה לאפשר לאירונאוטיקס לספק סל פתרונות מקיף יותר ללקוחותיה. על פי הערכות מחזור המכירות של אירונאוטיקס ב-2008 עמד על 150 מיליון דולר.

אירונאוטיקס נמצאת בבעלות האחים אבי ואהרון שקד, משה כספי, ואבי לאומי המשמש גם כמנכ"ל החברה. החברה אשר מרכזה ביבנה, מתמחה בתחום האלקטרוניקה הצבאית, מפתחת כלים בלתי מאוישים, מערכות תקשורת ותצפית, ומערכות שליטה ובקרה (שו"ב) עבור לקוחות בארץ ובחו"ל.

מוטורולה העולמית יצאה כבר מזמן מפעילות המרעומים האלקטרוניים, שנותרה רק בזרוע הישראלית של הקבוצה, כשהלקוח העיקרי שלה הוא התעשייה הצבאית.

בשבועות האחרונים דיווחה אירונאוטיקס על שני חוזים משמעותיים. האחד לאספקת מל"טים (מטוסים ללא טייס) מדגם "אירוסטאר" למשרד ההגנה ההולנדי בהיקף של 200 מיליון שקל.

המל"טים ישמשו את הכוחות המבצעיים של הצבא ההולנדי באפגניסטן, שם הוא מוצב כחלק מכוח הסיוע הביטחוני לאומי. במסגרת ההסכם, החברה הישראלית תספק לצבא ההולנדי גם את שירותי ההפעלה של המל"טים.

בחוזה השני נקבע כי החברה תספק למשטרת מקסיקו מערכות תצפית בהיקף של 90 מיליון שקל. לדברי אירונאוטיקס, מערכות דומות מתוצרתה נמצאות בשימוש מבצעי במשטרה ובצה"ל.

באירונאוטיקס סירבו להגיב, וממוטורולה ישראל נמסר: "אין תגובה". *