קבוצת דלק תחלק כמתוכנן את החזקתה בדלק נדל"ן כדיבידנד בעין

כל המחזיק במניית קבוצת דלק יהיה זכאי ל-8.8 מניות של דלק נדל"ן ; היום הקובע לחלוקת הדיבידנד הוא 19 באפריל, יום האקס נקבע ל-20 באפריל, ויום חלוקת המניות - ל-3 במאי

קבוצת דלק בשליטתו של יצחק תשובה הודיעה הלילה לבורסה בת"א כי תחלק כמתוכנן את החזקתה בדלק נדל"ן כדיבידנד בעין כשכל המחזיק במניית קבוצת דלק יהיה זכאי ל-8.8 מניות של דלק נדל"ן. היום הקובע לחלוקת הדיבידנד הוא ב-19 באפריל, יום האקס נקבע ל-20 באפריל כשיום חלוקת המניות נקבע ל-3 במאי.

המהלך בא במטרה לשחרר את קבוצת דלק מהחובות הכבדים של דלק נדל"ן, בכך שיהפוך אותה מחברה בת של הקבוצה לחברה אחות. בעל המניות העיקרי של קבוצת דלק הוא הבעלים - יצחק תשובה שיהפוך לבעל השליטה הישיר בדלק נדל"ן לאחר החלוקה.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק אמר בעת ההכרזה על חלוקת הדיבידנד כי "תחום הנדל"ן נמצא במומנטום שלילי והעיק על כל קבוצת דלק, ולכן החלטנו להפריד את שתי החברות, דלק נדל"ן היא חברה באמת טובה, אבל המהלך מאפשר לנו להוריד 23 מיליארד שקל מרמת החוב שלנו, ובכך לשפר את המאזנים".

יובל זעירא, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אי.בי.אי. אמר בעת פירסום החלטת הדירקטוריון על החלוקה כי "המהלך מאוד חיובי כלפי המשקיעים, החלוקה מורידה את נטל החוב מקבוצת דלק, ומאפשרת לה יציבות ונזילות. לאחר המהלך הקבוצה לא תספק הלוואות ועירבונות לדלק נדל"ן, ותוכל לנצל את הכספים לפעילות השוטפת שלה".