שלי נרקיס מבקש לממש את המשכון במניות של אלי רייפמן באמבלייז

נרקיס וחברת TIMEDEFINE HOLDINGS מבקשים לממש את המשכון שנרשם לטובתם על זכויותיו של רייפמן ב-17.3 מיליון מניות אמבלייז אצל רשם המשכונות, בטענה לחוב של 84.5 מיליון שקל בגין הפרת הסכם הלוואה

איש השוק האפור שלי נרקיס והחברה הקפריסאית TIMEDEFINE HOLDINGS הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאכוף ולממש את המשכון שנרשם לטובתם על זכויותיו של אלי רייפמן (בכינוס נכסים) ב-17.3 מיליון מניות חברת אמבלייז אצל רשם המשכונות. זאת, בטענה לחוב של 84.5 מיליון שקל בגין הפרת הסכם הלוואה. בית המשפט התבקש למנות את בא-כוח המבקשים, עו"ד ישי בית-און, ככונס נכסים למימוש המניות.

השופטת ורדה אלשיך קבעה כי הבקשה תועבר לתגובת המנהל המיוחד על נכסיו של רייפמן, עו"ד איתן ארז, בתוך 30 יום. זאת, כיוון ש"ספק גדול אם הבקשה עולה בקנה אחד עם הפסיקה המנחה, לפיה למנהל המיוחד קימת זכות מהותית לבדוק תחילה את תוקפם של השיעבודים".

נרקיס והחברה הקפריסאית טוענים כי נחתמו 3 הסכמי הלוואה בינם לבין רייפמן: הראשון - בנובמבר 2006, שלהבטחתו נתן רייפמן בטוחה של שיעבוד קבוע על אחזקותיו (9,853,000 מניות רגילות) באמבלייז; השני - נחתם בספטמבר 2008, לאחר שרייפמן לא פרע את מלוא הלוואה, ובו נתן להם בטוחה נוספת של שיעבוד קבוע ראשון בדרגה על מניותיו (5.5 מיליון מניות רגילות) באמבלייז; ובהסכם השלישי - נתן להם שיעבוד קבוע ראשון בדרגה על אחזקותיו (2 מיליון מניות רגילות) באמבלייז.

לטענת נרקיס והחברה הקפריסאית, כעת התקיימו התנאים למימוש מניותיו של רייפמן באמבלייז - לאחר שננקטו נגדו הליכים להכרזתו כפושט-רגל, נפגעה יכולתו הכלכלית, וקיים חשש באשר ליכולתו לקיים את התחייבויותיו.

הם מציינים כי רייפמן אישר בחקירתו כי כל שיעבודי המניות נעשו בהתאם להתחייבויותו בהסכם ההלוואה. עוד טענו כי הדחיפות במימוש המשכון נובעת מהחשש שערך המניה, שירד רק בשבוע האחרון בכ-25%, ימשיך ויתדרדר. (פש"ר 3000/08).