אקסנה מחממת מנועים: גייסה 4 מיליון דולר בסבב גיוס שני

את הסבב הובילה קרן ג'מיני והשתתף בה גם משה ינאי, שמכר ב-2008 את החברות XIV ודיליג'נט ; החברה מפתחת פתרון לשידור נתונים קריטיים בארגון בזמן אמת במקרה של אסון

לאחר שהשיקה את הפתרון באוקטובר האחרון, מסיימת כעת חברת הסטארט-אפ Axxana גם סבב גיוס. ל"גלובס" נודע כי החברה, שפועלת בתחום של התאוששות מידע לאחר אסונות (DRP), גייסה כ-4 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס שני, אותו הובילה קרן ג'מיני. בהשקעה השתתף גם משה ינאי, שמכר ב-2008 את החברות XIV ודיליג'נט, וכיום אחראי על האסטרטגיה של IBM בתחום האחסון ומכהן במועצת היועצים של החברה. בסך-הכל גייסה אקסנה עד כה כ-10 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.

אקסנה היא אחת החברות המעניינות שקיימות כיום בישראל. החברה הוקמה בשנת 2005, על-ידי צוות מנוסה, שכלל את ד"ר אלכס וינוקור, שמכהן באקסנה כסמנכ"ל הטכנולוגיות; אלי אפרת, יזם שהיה מעורב בהקמת שלוש חברות ומכהן כמנכ"ל; ודן הוכברג, מנהל הפיתוח העסקי והמכירות בחברה. אקסנה פיתחה פתרון שאמור על-פי כוונות ההנהלה להיות המוצר הראשון בתחום חדש - ה-EDR - הקלטת נתונים בארגון, תת-תחום בעולם ה-DRP, ושמזכיר בשמו את ה-FDR - הקופסה השחורה במטוסים.

הפתרון של החברה הוא אכן מעין קופסה שחורה שנקראת מערכת הפניקס. המערכת אמורה להתמודד עם שידור הנתונים הקריטיים בארגון בזמן אמת, בעיה שהציקה לארגונים וחייבה הוצאות גבוהות כדי להתמודד עם הנתונים שלא שודרו מחוץ להם במקרה של אסון, כגון שריפה, פיגוע ונפילת מתח קיצונית. הקופסה של אקסנה אמורה להיות חסינה, פיזית, כנגד אסונות, וכן לשדר במקביל את הנתונים על תדרים אלחוטיים לאתרי גיבוי חיצוניים מרוחקים, כך שיישמרו.

מאחורי החברה, שמעסיקה כ-20 עובדים, עומדים מספר שמות מעניינים. בין משקיעיה בשלב ה-Seed אפשר למצוא את האנג'לים רוני ענב, ממייסדי המימד החדיש ואלון תירוש. להשקעה הצטרפו גם דן ברנע, לשעבר סגן נשיא ב-BMC, וינאי. וינוקור וינאי, ששיתוף הפעולה האחרון שלהם היה ב-XIV, נחשבים לשמות המובילים בעולם האחסון. ההשקעה סוגרת שבוע מוצלח מבחינת אקסנה, לאחר שבתחילתו היא הוכרזה כזוכה בתואר "Cool Vendors" של גרטנר בקטגוריית טכנולוגיית האחסון.