הזהב נפל ב-2.2% לאחר שה-IMF קיבל את תמיכת ה-G20 למכירת 403 טון זהב; מחיר הנפט זינק ב-8.8%

הנפט נקבע ב-52.64 דולר לחבית ; הזהב נקבע ב-905.8 דולר לאונקייה ; הודעת מנהיגי ה-G20 כי יעבירו לגופים הבינלאומיים סך של טריליון דולר הגבירה את האופטימיות בשוק ביחס ליציאה מהמשבר העולמי

החוזה העתידי על הנפט הגולמי זינק הערב בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק ב-8.8% ונקבע ב-52.64 דולר לחבית. העליות במחירו של הנפט כמו גם בשווקי המניות ברחבי העולם באו על רקע הודעת 20 המדינות המובילות בעולם שהתאחדו בלונדון והצהירו כי יעבירו סך של טריליון דולר לגופים העולמיים כגון הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית.

בשוק מקווים כי לצעדים עליהם החליטו המנהיגים בועידת ה-G20 יביאו לחידוש הצמיחה בכלכלה העולמית. עוד החליטו המנהיגים על הקשחת הרגולציה ביחס לקרנות הגידור וכן על הטלת סנקציות על מדינות המשמשות כמיקלטי מס.

"העליות הנוכחיות במחירו של הנפט נובעות מהראלי בשווקים בצד אופטימיות מסויימת שנובעת מהחלטות ה-G20, אולם העלייה הנוכחית במחירי הנפט אינה מבוססת על נתונים פונדומנטליים, מאחר ועד כה נרשמת ירידה בביקושים לנפט ברחבי העולם בעוד שרמות צהמלאי הינן גבוהות". אמר קייל קופר, דירקטור מחקר בחברת היעוץ AIF שביוסטון.

נזכיר כי היום פורסם נתון משופר בארה"ב שהציג לראשונה מזה 7 חודשים עלייה בהזמנות מהמפעלים. עם זאת אתמול פורסם בארה"ב דו"ח המלאים שהציג עלייה ברמות המלאי לשיא של 16 שנה.

עוד בתחום הסחורות, מחירו של החוזה העתידי על הנפט נפל הערב ב-2.2% ל-905.8 דולר לאונקיה וזאת מאחר והזהב מהווה מקלט מפני המשבר, והעליות שנרשמות בשווקים מאותתות למשקיעים כי אפשר לצאת ממקום המיסתור ולשוב לשוק.

בנוסף פורסם הערב כי במסגרת ההחלטות האופרטיביות של ועידת ה-G20, החליטו המנהיגים לתמוך בתוכנית קרן המטבע הבינלאומית למכור כ-403 טון של זהב על מנת לגייס מימון לתמיכה במדינות העניות בעולם.