השוורים חזרו לוול סטריט: מדד דאו-ג'ונס עלה השבוע ב-3.1%; מדד נאסד"ק טיפס השבוע ב-5%

גלובס tv הדאו-ג'ונס נעל את 4 השבועות הטובים ביותר מאז 1933 ; ה-S&P 500 טיפס ב-22% בארבעת השבועות האחרונים ; שיעור האבטלה בארה"ב עלה ל-8.5% במארס בארה"ב ; הנאסד"ק עלה ב-1.2% ; ה-S&P 500 עלה בכ-1%

המדדים המובילים בוול סטריט נעלו את שבוע המסחר בעליות, לאחר הנאום האופטימי של יו"ר ה'פד', בן ברננקי, שהסביר כי המהלכים חסרי התקדים בהם נקט הבנק הפדרלי הקלו על מתן האשראי לצרכנים ולעסקים האמריקנים.

מדד דאו-ג'ונס נעל שבוע רביעי ברציפות של עליות. מדד S&P 500 טיפס ב-22% בארבעת השבועות האחרונים. ענקית הטלקומניקציה ריסרץ' אין מושן הובילה את העליות במדד נאסד"ק שהציג את העלייה החדה ביותר מאז 2001 בארבעת השבועות האחרונים.

"התוכניות החדשות למתן אשראי צימצמו במידה משמעותית את בעיות המימון של הגופים הפיננסים, עזרו להוריד את הריביות בשוק האשראי, ותרמו להתייצבות המערכת הפיננסית בכללותה", הסביר ברננקי.

עם זאת, ברננקי הבהיר כי ה'פד' עדיין לא סיים את תפקידו במשבר הנוכחי. "התוכניות שלנו לרכוש אג"ח ממשלתיות ארוכות-טווח רק החלה, והמהלך למתן אשראי ישירות לצרכנים ולעסקים צפוי להתרחב במידה משמעותית בחודשים הקרובים".

נראה כי המשקיעים לא התרשמו מנתוני המאקרו העגומים שפורסמו היום ובראשם נתוני התעסוקה לחודש מארס. מהדו"ח שפורסם לפני פתיחת המסחר, עולה כי שיעור האבטלה זינק ל-8.5% - הרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 1983.

"מלך האג"ח" ביל גרוס, המנכ"ל של חברת פימקו אמר שהנתון המדאיג ביותר הוא שמספר דורשי העבודה הגיע ל-5 מיליון ב-15 החודשים האחרונים. נציין כי בשלושת החודשים האחרונים, 3.7 מיליון אמריקנים איבדו את מקום עבודתם, או 2.7% מכלל האוכלוסייה. מדובר בתוצאה השניה בחומרתה ב-50 השנה האחרונות.

ברמת הפירמות, ריסרץ' אין מושן זינקה היום ביותר מ-20% לאחר פרסום דו"ח רבעוני מצויין של ענקית הטלקומניקציה הקנדית שסיפקה תחזיות טובות מהצפוי לרבעון הנוכחי.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קרא לועידת ה-G20 שננעלה אתמול (ה') בלונדון, כלא פחות מאשר "נקודת מפנה היסטורית" שתביא להתאוששותה של הכלכלה הגלובלית. במשך היום חלקים של הקומוניקט של הועידה דלפו לתקשורת, כולל ידיעה שהקבוצה תרחיב את הרגולציה הפיננסית ל"כל המוסדות, כלים ושווקים הפיננסיים בעלי החשיבות הסיסטמית" כולל קרנות גידור.

חלקים של הקומוניקט של פסגת ה-G20 דלפו לתקשורת, כולל ידיעה שהקבוצה תרחיב את הרגולציה הפיננסית ל"כל המוסדות, כלים ושווקים הפיננסיים בעלי החשיבות הסיסטמית" כולל קרנות גידור.

בועידה נאמר גם שחבריה מחוייבים לספק 6 מיליארד דולר למדיניות עניות יותר שיגוייסו ממכירה של זהב והכנסה עודפת של קרן המטבע הלאומית. אך הקומוניקט לא פירט מאמצי תמריץ פיסקלי נוספים, ובסופו של דבר ההחלטה תהיה בידי כל ממשלה. בסופו של דבר, חברי הועידה טענו שהיא היתה מוצלחת ולא דיברו על החלפת הדולר כמטבע הרזרבה העולמי - הצעה שהועלתה לאחרונה על ידי הסינים.

בתוך כך, הסנאט העניק אמש לנשיא ארה"ב, ברק אובמה ניצחון חקיקתי, לאחר שברוב קולות, 55-44, עבר תקציב של 3.53 טריליון דולר לשנת הכספים 2010, שלפי המפלגה הדמוקרטית, משמר את האג'נדה של הנשיא בנושאי רפורמות בתחומי האנרגיה, חינוך ובריאות. החלטה זו - שהיא קצת מתחת לתוכניתו המקורית של אובמה לתקציב בסך 3.6 טריליון דולר - תשמש כקו מנחה לחלוקת כספים בהמשך השנה. התקציב שאישר הסנאט יחתוך את הגרעון בחצי עד 2012 ובשני שלישים עד 2014.

התשואה על האג"ח הממשלתיות לטווח ארוך (10 שנים) עלתה ב-0.13% ל-2.89%.

בסיכום יומי: מדד דאו-ג'ונס עלה ב-0.5% ל-8,017.59 נקודות ; מדד S&P 500 הוסיף 0.97% ל-842.5 נקודות בנעילה ; מדד נאסד"ק התחזק ב-1.2% ל-1,621 נקודות

בסיכום שבועי: מדד דאו-ג'ונס טיפס ב-3.1% ; מדד S&P 500 עלה השבוע ב-3.3% ; מדד נאסד"ק טיפס ב-5%

בזירת המאקרו

ב-17:00, שעון ישראל, פורסם מדד ISM, של המגזר הלא תעשייתי בארה"ב, שירד ל-40.8% מ-41.6% במארס. תחזית השוק היתה לתוצאה של 42%. כל תוצאה הנמוכה מ-50% מצביעה על התכווצות כלכלית.

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם דו"ח התעסוקה (NFP) לחודש מארס: חשף כי מספר המועסקים במגזר הלא חקלאי ירד ב-663 אלף איש במארס. תחזית השוק היתה לירידה של 660 אלף.

שיעור האבטלה זינק ל-8.5% במארס הרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 1983, ובהתאם לתחזיות האנליסטים.

מספר שעות העבודה במשק האמריקני ירד ב-1% ושבוע העבודה התקצר ב-6 דקות ל-33.2 שעות לשבוע. כל ענפי שוק העבודה, למעט ענף הבריאות, הציגו ירידה. מספר העובדים בסקטור הבריאות גדל ב-14 אלף איש. 126 אלף איש בענף התעשייה איבדו את מקום עבודתם, ו-305 אלף איש בענף יייצור הטובין פוטרו. ענף השירותים פיטר 358 אלף איש. מתוך 271 ענפים שונים, רק 22.3% גייסו עובדים חדשים.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במאי ירד היום ב-0.25% ל-52.51 דולר לחבית בנעילה. הזהב השחור טיפס בשבוע האחרון ב-2.3%.

מניות בכותרות

פייזר ריכזה עניין לאחר שהתבקשה עלי ידי הלשכה הפדרלית המסחרית של ארה"ב (FTC) להגיש נתונים נוספים הקשורים להצעת הרכש של ווית' .

לאס וגאס סנדס ריכזה עניין לאחר שהמנכ"ל ובעל השליטה, שלדון אדלסון, הודיע על מכירה עצמית של 4.7 מיליון מניות.

יצרנית הבלקברי, ריסרץ' אין מושן , דיווחה אמש (ה'), לאחר תום המסחר, על גידול של כ-26% ברווחי הרבעון הפיסקלי הרביעי שלה הרוויחה 518.2 מיליון דולר, או 90 סנט למניה. הכנסות החברה צמחו ב-25% ל-3.46 מיליארד דולר. החברה הפתיעה את וול סטריט כשסיפקה תחזית טובה מהצפוי לרבעון הנוכחי. RIM אמרה כי היא מצפה לרווח של 88-97 סנט למניה, לעומת צפי השוק ל-82 סנט למניה. ההכנסות צפויות להסתכם לסך של 3.3-3.5 מיליארד דולר, לעומת 3.37 מיליארד שצופה השוק.

גוגל במו"מ לרכישת הרשת החברתית, טוויטר. במחיר גבוה הרבה יותר משוויה המוערך ב-250 מיליון דולר. כך על-פי הבלוג הטכנולוגי TechCrunch, שציטט שני מקורות המקורבים למגעים.

קוקה-קולה תצא בקמפיין פרסומי באוסטרליה שבא לתקן קמפיין קודם, בו טענה החברה שמוצריה אינם גורמים לנזק לשיניים או להשמנה.

מיקרון טכנולוג'י דיווחה אמש על צמצום של כ-4% בהפסדי הרבעון הפיסקלי השני שלה ל-751 מיליון דולר, או 97 סנט למניה. אנליסטים ציפו להפסד של 64 סנט למניה.

JP-מורגן הוריד המלצתו לחברת וולט דיסני ל"נייטרלי".

ישראליות מעבר לים

אולטיקום (ULCM.PK), מקבוצת קומברס , שבניהולו של אנדריי דהן, דיווחה היום על חלוקה של 200 מיליון דולר במזומן, המהווים כ 4.58 דולר למניה. מהדיווח של החברה עולה כי נכון לסוף חודש פברואר, היו בקופת החברה 281 מיליון דולר מזומן ללא חוב, ולאחר חלוקת הדיבידנד, שתתבצע ב 20 לאפריל, ייוותרו בקופת החברה 81 מיליון דולר במזומן.

חברת תאת טכנולוגיות , הנסחרת בנאסדק ובתל-אביב, הודיעה כי דירקטוריון החברה אישר מיזוג של החברה עם חברת הבת, לימקו-פידמונט. במסגרת המיזוג, תרכוש תאת טכנולוגיות את מלוא אחזקות הציבור בחברת לימקו, ובתמורה תקצה לציבור נתח ממניותיה.המיזוג מתבצע לפי יחס של חצי מניית תאת טכנולוגיות תמורת מניה אחת של לימקו. לאחר המיזוג, תחזיק תאת טכנולוגיות בבעלות המלאה בלימקו.

צ'ק פוינט תערוך שיחת ועידה על הכנסות החברה ב-27 לאפריל.

וולטייר דיווחה לבורסת נאסד"ק כי היא מילאה דו"ח לשנה שהסתיימה ב-31 לדצמבר 2008, על פי תקן 20-F של הרשות לניירות ערך בארה"ב.

טבע המשיכה לרכז עניין, לאחר שהודיעה אמש שתחל לשווק בארה"ב את גירסתה ל-Adderall המטפלת בהפרעות קשב וריכוז. היקף המכירות השנתי של התרופה בארה"ב עמד על 1.5 מיליארד דולר. זוהי גירסה גנרית ראשונה שמשווקת בארה"ב עם בלעדיות ל-180 יום. הבילעדיות ניתנה לחברת באר ב-2006 במסגרת הסכם ההבנות המשפטי עליו הגיע עם יצרנית המקור, שייר בעניין הפטנט על התרופה.

עוד חברות שריכזו עניין: סלקום , שהשלימה אמש גיוס חוב לגופים המוסדיים בישראל שזכה לביקושים הגדולים פי 10 מהתכנון המקורי, ואלווריון , שהודיעה על חוזה חדש.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]