הפתעה נעימה למשקיעים באולטיקום מקבוצת קומברס; החברה תחלק דיבידנד של 200 מיליון ד' במזומן

מהדיווח של החברה עולה כי נכון לסוף פברואר, היו בקופת החברה 281 מיליון דולר מזומן ללא חוב, ולאחר חלוקת הדיבידנד, שתתבצע ב-20 לאפריל, ייוותרו בקופת החברה 81 מיליון דולר במזומן

הפתעה נעימה למשקיעים שעוד נותרו באולטיקום (ULCM.PK), מקבוצת קומברס , שבניהולו של אנדריי דהן. החברה מדווחת היום על חלוקה של 200 מיליון דולר במזומן, המהווים כ 4.58 דולר למניה.

בנימוקים לחלוקת הדיבידנד, נכתב כי הדירקטוריון מאמין שהיא תיצור ערך לבעלי המניות של החברה, תוך כדי שהוא משאיר בידיה מספיק כסף לפעילותה השוטפת ולעמידתה בהתחייבויותיה.

מהדיווח של החברה עולה כי נכון לסוף חודש פברואר, היו בקופת החברה 281 מיליון דולר מזומן ללא חוב, ולאחר חלוקת הדיבידנד, שתתבצע ב 20 לאפריל, ייוותרו בקופת החברה 81 מיליון דולר במזומן. נכון לדו"חות האחרונים של החברה, שפורסמו בשנת 2005, היו בקופת החברה 246 מיליון דולר במזומן.

החברה מקבוצת קומברס, עוסקת באספקת תוכנת רשת לשירותי תקשורת קווית, סלולרית ואינטרנט. קומברס רכשה את החברה בשנת 1995 והנפיקה אותה בנאסדק בשנת 2000. בשל פרשת התיארוך לאחור בקומברס, נסחרות כיום אולטיקום ברשימת הפינק שיטס, בעקבות אי הגשת דו"חות מאז אותה פרשה. אולטיקום מודיעה כי תפרסם את כל הדו"חות החסרים והנוכחיים עד לסוף חודש אוקטובר השנה.

אולטיקום מציינת שהתזמון של השלמת הדו"חות עשוי להיות מושפע בחלקו מהבטחה סבירה שחברת האם קומברס, לא תמצא תקלות חשבונאיות שעשויות להשפיע על אולטיקום במהלך הבנייה של הדו"חות הכספיים. נכון לדיווח האחרון של החברה משנת 2005, קומברס החזיקה 69% ממניות אולטיקום.

מדיווח זה ניתן להסיק שגם קומברס עצמה נמצאת בשלבים מאוד מתקדמים של בניית הדו"חות בעצמה, אם כי לפני כן תהיה חייבת החברה אחות של אולטיקום, ורינט , לפרסם גם היא את דו"חותיה.

בתוך כך זוכה, ורינט, להעלאת דירוג על ידי בית ההשקעות RBC, שמעלה את דירוג המניה מתשואת יתר לתשואת שוק. האנליסט דניאל מירון נוקב במחיר יעד של 16 דולר למניה, כאשר הוא מציין כי הסביבה העסקית של ורינט מחזיקה מעמד בתנאי המאקרו הנוכחיים. מחיר המניה עם פתיחת המסחר היום עמד על 3.43 דולר.