ג'ורג' סורוס: החלטות ועידת ה-G20 - נקודת המפנה של המשבר

המיליארדר האמריקני: "הממשלות ברחבי העולם חברו יחדיו ונקטו אמצעים משמעותיים, שבלעדיהם היינו נמצאים בפני הידרדרות נוספת של העולם המפותח" ; ה-G20 החליטו להקצות טריליון דולר לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ולבנק העולמי

המשקיע והמיליארדר האמריקני, ג'ורג' סורוס, התייחס בסוף השבוע להחלטת ועידת ה-G20, שכללה את מנהיגי 20 המדינות המפותחות והמתפתחות הגדולות בעולם, באומרו כי זוהי נקודת המפנה במשבר הנוכחי.

נזכיר, כי מנהיגי 20 המדינות הסכימו ביום חמישי להקצות טריליון דולר לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ולבנק העולמי, לשם עזרה למדינות המתמודדות עם פגעי המשבר ברחבי העולם. חברי ה-G20 אף החליטו על סנקציות למדינות המשמשות כמקלטי מס, כמו כן להחמיר את הדרישות הרגולטוריות לקרנות הגידור, לשיקום האמון במערכת הפיננסית "על מנת למנוע משבר כזה מלהתרחש שוב".

סורוס, שבשבוע שעבר כינה את ועידת ה-G20 "אירוע משמעותי עבור השווקים הגלובליים", תיאר את החלטת המנהיגים כמהלך החלטי מוצלח וחיוני, להתמודדות עם המשבר הגדול ביותר שידעה ארה"ב מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת. "זוהי בהחלט יכולה להיות נקודת המפנה של המשבר, משום שהממשלות ברחבי העולם חברו יחדיו לנקוט אמצעים משמעותיים". אמר סורוס בראיון לתחנת הטלוויזיה של ה-BBC בבריטניה.

המיליארדר ציין, כי המנהיגים הכירו בכך שעתיד העולם המתפתח נמצא בסכנה, וביצעו מהלך פרודוקטיבי. "אילולא הצעדים האלו", הוסיף סורוס ואמר כי "היינו נמצאים בפני הידרדרות נוספת במה שאני מכנה 'מדינות הפריפריה', בכללן גם מזרח אירופה"

גם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר בסיום המפגש: "פסגת ה-G20 בלונדון מהווה את נקודת המפנה במאמצים להתאוששות כלכלת העולם". אובמה ציין כי ראשי המדינות שהגיעו לפסגה בלונדון, החליטו על מהלכים חסרי תקדים לשם השבת הצמיחה ולמניעת המשכו של המשבר אותו אנו חווים עתה.

גורדון בראון, ראש ממשלת בריטניה, קרא להגברת כוחן וישמע קולן של המדינות המתפתחות במסגרת בחינת הכלכלה העולמית. "בעיות גלובליות דורשות פתרונות גלובליים". אמר.

בראון לא הציג כלים פיסקאלים חדשים, אך אמר כי חבילות החילוץ והתימרוץ השונות עליהן הכריזו המדינות המרכזיות בעולם, הינן הגדולות ביותר בהיסטוריה.