עובדי תנובה שיבשו את אספקת מוצרי החברה: מתנגדים לפיטורים ודורשים בונוס על 2008

יו"ר ועד העובדים: "מנהלי החברה הם כמו שחקני כדורגל שנדרשים ע"י זהבית כהן לשחק עם שרוכים קשורים" ; ועד העובדים הורה לעובדים במרכזים הלוגיסטיים ולנהגי החלוקה שלא להגיע למשמרת הלילה

עובדי תנובה נקטו במהלך הלילה בעיצומים שהביאו לשיבוש אספקת מוצרי החברה לחנויות ולרשתות השיווק. ועד העובדים, בראשות אחיאב שמחי, הורה לעובדים במרכזים הלוגיסטיים ולנהגי החלוקה שלא להגיע למשמרת הלילה, ולכן אספקת המוצרים החלה רק בשעות הבוקר המאוחרות.

"לצערנו, למרות שמתנהל משא-ומתן אינטנסיבי, הוועד נקט הלילה עיצומים שמתבטאים בעיכוב אספקת מוצרים לחנויות היום", מסרו בהנהלת תנובה. "אנו מתנצלים בפני הצרכנים ועושים כל מאמץ להשלים את אספקת המוצרים במהלך היום".

בוועד מאיימים אף להחריף את העיצומים לקראת חג שבועות, הידוע כחג רווחי עבור תנובה.

צעדי העובדים נעשו במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כבר בחודש אוקטובר, על רקע תוכנית התייעלות שמבקשת הנהלת החברה לבצע, שבמרכזה פיטורי כ-300 עובדים. הנהלת החברה מעוניינת לפטר ולהביא לפרישה מוקדמת של כ-250 עובדים, ובנוסף לסגור את יחידת השינוע על כל 50 עובדיה ולהעביר את הפעילות למיקור חוץ.

ל"גלובס" נודע כי המשא-ונתן עם העובדים, לרבות השיבושים האחרונים, מתנהל גם על רקע דרישת העובדים לתוספות שכר ולבונוסים עבור שנת 2008. העובדים טוענים כי החברה הציגה רווח נקי של 290 מיליון שקל בשנה זו, ולכן אין סיבה לכאורה שלא ייהנו מהרווחים.

בהנהלת החברה לא מסרבים להעניק תוספות שכר, אולם דורשים להצמיד אותן למדד ובכל מקרה בסכום נמוך יותר מזה שדורשים העובדים. לדברי עו"ד בני כהן, המייצג את העובדים, בהנהלה דרשו את ההצמדה רק לאחר שהתברר להם כי המדד צפוי להיות שלילי השנה.

בוועד טוענים כי המשא-ומתן התעכב מספר פעמים בשל התפטרותם של מספר מנהלים בכירים בחברה בתקופה האחרונה, לרבות סיום תפקידו של המנכ"ל, ליעד כהן.

יו"ר הוועד, אחיאב שמחי, טוען כי יו"ר תנובה, זהבית כהן, מונעת ממנהליה חופש מלא בניהול המשא-ומתן. לדבריו, "מנהלי החברה הם כמו שחקני כדורגל שנדרשים על-ידי זהבית כהן לשחק עם שרוכים קשורים".