היזם גיל לוי יבנה שני מגדלים מהגבוהים בלונדון: 42 קומות למגורים ו-23 קומות למשרדים

לוי רכש את האתר עליו ייבנו שני המגדלים מידי קרן השקעות הנדל"ן הבריטית Land Securities ביולי 2007, תמורת 90 מיליון ליש"ט

היזם הישראלי גיל לוי, שמתכנן שני מגדלים מהגבוהים בלונדון, קיבל בשבוע שעבר את אישור ממשלת בריטניה לתוכניתו לאחר הליך של שימוע ציבורי שנמשך מאז ספטמבר. בראיון שפורסם ב"גלובס" באוקטובר האחרון, סיפר לוי בן ה-47, כי ברחוב בלאקפרייארס 20 בלונדון ייבנו מגדל משרדים בן 23 קומות ומגדל מגורים בן 42 קומות, לפי בקשה שהוגשה בפברואר 2007. הפרויקט כולו אמור להשתרע על פני 135 אלף מ"ר.

לוי רכש את האתר עליו ייבנו שני המגדלים מידי קרן השקעות הנדל"ן הבריטית Land Securities ביולי 2007, תמורת 90 מיליון ליש"ט (אז 777.5 מיליון שקל). רחוב בלאקפרייארס נמצא באזור סאות'ווארק שבדרום-מזרח לונדון. לפי הערכות בשוק, עלות בניית הפרויקט אמורה להסתכם ב-405 מיליון ליש"ט.

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה סאות'ווארק אישרה את התוכנית בינואר 2008, אולם חודשיים מאוחר יותר התערבה בתוכנית שרת השלטון המקומי בממשלה, הייזל בלירס, וביקשה להעביר את התוכנית לשימוע ציבורי לפני אישורה הסופי. שימוע ציבורי הכרחי בעיקר במקרים של תוכניות בנייה רחבות היקף או "שערורייתיות", או כאלה שמעוררות רגשות עזים בציבור. בשבוע שעבר קבעה בלירס, לאחר סיומו של השימוע הציבורי, כי הפרויקט של לוי לא יחסום את הנוף של האתרים ההיסטוריים בלונדון וכי היקף התוכנית הולם למיקומו.