"לחברות ישראליות בתחום הקלינטק יש כיום הזדמנות אמיתית לפעילות בארה"ב"

זאת, לאור השקעות חסרות תקדים של הממשל האמריקני בתחום ; כך עלה במפגש משותף, שקיימו BDO זיו האפט וחברת עוה"ד האמריקנית Greenberg Traurig עם מנכ"לי חברות בתחום

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

לחברות ישראליות בתחום הקלינטק יש כיום הזדמנות אמיתית לפעילות בארה"ב, לאור השקעות חסרות תקדים של הממשל האמריקני בתחום. כך עלה במפגש משותף, שקיימו בשבוע שעבר BDO זיו האפט וחברת עוה"ד האמריקנית Greenberg Traurig עם מנכ"לי חברות קלינטק ישראליות.

עו"ד ריד רובינשטיין מ-Greenberg Traurig ציין כי המטרה של הממשל האמריקני היא שעד שנת 2025, 25% מהאנרגיה המיוצרת בארה"ב תהיה ממקורות של אנרגיה מתחדשת, לעומת 2% כיום. לדבריו, מדובר במהפכה היוצרת הזדמנות יוצאת דופן גם לחברות ישראליות. עמיתו, עו"ד גארי אפשטיין, ציין כי הממשל בארה"ב מדפיס היום כסף כדי "לזרוק" אותו על השקעות בתחום הקלינטק. "יש כאן, מצד אחד, הזדמנות גדולה מאוד לחברות ליהנות מתקציבים חסרי תקדים. אך, מצד שני, לא ניתן לומר שחברות ישראליות ייסעו עכשיו לארה"ב ויקטפו את הכסף מהעצים. ההליך לא פשוט, התקציבים מפוזרים בין הגופים והמדינות השונות וצריך אנשי מקצוע שייצרו את הגישה לגופים אילו. הזמן הוא קריטי כי מדובר בחלון הזדמנויות לטווח קצר".

דני מרגלית, שותף מנהל בחברת BDO זיו האפט ציין כי כאשר רואים את ההשקעות המאסיביות של הממשל האמריקני בתחום הקלינטק, נותר רק להתקנא. בישראל יש נטייה להזניח את הפיתוח של מקורות אנרגיה מתחדשת כאשר מחירי הנפט יורדים. מרגלית קרא לממשלה החדשה ולשרי התשתיות והגנת הסביבה לפעול לפיתוח התחום בישראל והוסיף "אני מאמין בפוטנציאל שקיים מכוח החדשנות של היזמים הישראלים, וראינו זאת בעבר בתחומי הי-טק אחרים. חדשנות זו בהחלט תיצור פתח להשקעות אמריקניות בשוק הישראלי ולהערכתנו, אין ספק שחלק מהעוגה של תוכנית אובמה תוזרם לשוק הקלינטק הישראלי ותיצור מנוף לגיוסים נוספים של אותן חברות מקרנות הון סיכון מקומיות".

גם לחברות ישראליות בתחום המים קיימת הזדמנות אמיתית בארה"ב. עו"ד מיטל סטבינסקי מ-Greenberg Traurig ציינה כי בתחום המים הוקצו 4 מיליארד דולר למענקים למפעלים לטיפול בשפכים ו-2 מיליארד דולר למתקנים למי שתייה. העדיפות היא לפרויקטים שהקמתם תחל תוך 12 חודשים. לדבריה, טכנולוגיות המים בישראל הן המפותחות בעולם, כך שקיים פוטנציאל במסגרת התוכנית. "לחברה ישראלית שרוצה להיכנס לפעילות בארה"ב מומלץ לעשות עבודה מקדימה לבחון מי הצרכן הסופי שלה, לקבוע סדרי עדיפויות, לבחון אילו מדינות קיבלו תקציב גבוה יותר, לנסות לבחור שותפים אסטרטגיים שיסייעו בקיצור התהליכים מתוך היכרות עם השוק האמריקני ולהיעזר ביועצים מקומיים. ניתן גם להיעזר בלוביסטים מתוך מטרה ליצור דרישה ספציפית למוצר של חברה ישראלית זה הליך יקר וארוך אך יכול ליצור פתח להזדמנות יוצאת דופן", סיכמה.