"בוסטון גלוב" לעובדיו: אם לא תסכימו לקיצוץ של 20 מיליון בשכר, נסגור את העיתון

"בוסטון גלוב" הוא כיום היומון ה-14 בגודלו בארה"ב במונחי תפוצה בימי חול ; אם ה"בוסטון גלוב" ייסגר, הוא יצטרף לרשימה מתארכת של יומונים מקומיים בארה"ב שנסגרו השנה

הניו יורק טיימס קומפני מאיימת לסגור את העיתון "בוסטון גלוב" שבבעלותה, אלא אם עובדיו יסכימו לוויתורי שכר בסך 20 מיליון דולר. כך דיווח ה"גלוב" ביום ו' בהסתמך על ראשי האיגודים בעיתון.

מנהלים של ה"גלוב" ושל ה"טיימס" הציגו את הדרישה הזו ביום ה' שעבר בפגישה עם ראשי 13 האיגודים או הוועדים של עובדי העיתון. אם ה"בוסטון גלוב" ייסגר, הוא יצטרף לרשימה מתארכת של יומונים מקומיים בארה"ב שנסגרו השנה, כמו "רוקי מאונטן ניוז" של חברת EW Scripps ומהדורת הדפוס של "סיאטל פוסט-אינטליג'נסר" מרשת עיתוני הרסט. גם ה"סן פרנסיסקו כרוניקל" של הרסט עלול להצטרף לרשימה.

"בוסטון גלוב" הוא כיום היומון ה-14 בגודלו בארה"ב במונחי תפוצה בימי חול. רשימת הוויתורים האפשריים הנדרשים מהעובדים כוללת שכר רגיל, סיום השתתפות המעביד בקרנות הפנסיה של העובדים וביטול ההתחייבות לתעסוקה לכל החיים שניתנה לכמה עובדים ותיקים בדימוס.

ועד העובדים הגדול ביותר ב"גלוב", שמייצג יותר מ-700 עיתונאים ועובדי יחידות הפרסום והעסקים של העיתון הודיע כי "ההנהלה מסרה לראשי הוועדים ביום ה' שה"גלוב" יפסיד 85 מיליון דולר ב-2009 אם לא יבוצעו קיצוצי עלויות רציניים". בשנה שעברה הסתכם ההפסד ב-50 מיליון דולר. לטענת המו"לית, ה"ניו יורק טיימס" דורש את הוויתורים משום שאינו יכול עוד לסבסד את הפסדיו של ה"גלוב".

מו"לים של העיתונים בארה"ב מצמצמים כוח-אדם, מכריזים על פשיטות-רגל או סוגרים עיתונים כדי להתמודד עם מיתון שפגע מאוד בהכנסות מפרסומת, וכל זאת בעידן בו קוראים רבים מסתפקים בקריאת חדשות מקוונות. עיתונים רבים בארה"ב איבדו 20% או יותר מהכנסות המודעות כאשר יותר ויותר קוראים פונים לאינטרנט שבו החדשות הן בחינם.

בתחילת השבוע שעבר השלים "בוסטון גלוב" צמצום של 50 משרות מלאות במערכת החדשות שלו. לפי דיווחים אחרים, חברת ניו יורק טיימס שוקלת לנסות למכור את ה"גלוב" כדי לגייס מזומנים לפירעון חובותיה.

רק לפני שנתיים הוערך ה"גלוב" עדיין ב-500 מיליון דולר. ניו יורק טיימס רכשה אותו ב-1993 ב-1.1 מיליארד דולר. בשלהי השנה שעברה העריכה ברקליס קפיטל את שווי ה"בוסטון גלוב" ב-20 מיליון דולר בלבד.