מכרזים ללא הפסקה: החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) ממשיכה ביישום תוכנית ההאצה. לאחר שאתמול (א') יצא לדרך המכרז לסלילת כביש עוקף קריות בהשקעה של כמיליארד שקל, מע"צ פרסמה היום (ב') את המכרז השלישי בפרויקט שדרוג צומת סומך-צומת המוביל, בהשקעה כוללת של כ-1.2 מיליארד שקל. מדובר במכרז לביצוע שלב א' בפרויקט הקמת מחלף המוביל, במפגש הכבישים 77 ו-79.
הפרויקט מצטרף כאמור ל-4 פרויקטים נוספים: כביש "עוקף קריות" (כביש 22), "עוקף באר-שבע" (כביש 40), "מכבית מזרח" (471) ומכרז אחזקת כבישים בשיטת ה-PFI בהשקעה של כ-1.1 מיליארד שקל.
בסך הכל השלימה מע"צ החדשה, תוך עמידה בלוחות זמנים, את הוצאתם לפועל של פרויקטים כחלק מתוכנית ההאצה, בהיקף השקעה כולל של 4 מיליארד שקל.
אתמול פרסמה מע"צ את המכרז לסלילת כביש עוקף קריות, בהיקף משוער של מיליארד שקל, שיהווה חלופה לכביש שדרות ההסתדרות (כביש מספר 4) בקטע שבין עכו לצומת הצ'ק-פוסט. הפרויקט תוכנן ככביש אגרה שיבוצע בשיטת ה-B.O.T ע"י המגזר הפרטי, ואולם כפי שפורסם ב"גלובס", הכביש יצא לבסוף לסלילה במימון תקציב המדינה, במסגרת תוכנית ההאצה למשק.
מנכ"ל מע"צ, אלכס ויז'ניצר, ציין, כי "בחברה הלאומית לדרכים שוקדים כעת על הכנת תוכנית החומש הבאה (2010-2014) מתוך כוונה להגיע עם בשלות תכנונית לפרויקטים שיאפשרו פעילות בהיקף כולל של 30 מיליארד שקל".
יצוין, כי העבודות המקדימות להקמת מחלף המוביל כבר החלו וצפויות להסתיים בחודש אוגוסט השנה. במסגרת העבודות יוקם מעקף זמני באורך כ-900 מ', לצורך שחרור השטח מתשתיות להקמת המחלף.
העבודות להקמת המחלף החדש יארכו 32 חודשים. ממע"צ נמסר כי במהלך ביצוע העבודות צפויה הפרעה מינימאלית לתנועה, שכן רוב רובו של הפרויקט יבוצע מחוץ לצירים הקיימים באמצעות הסטות תנועה ומספר הנתיבים הקיים ישמר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.