לצפות בתמונות של פיקאסו לקבל הסבר מקוון ב-iPod

במוזיאון האומנות של העיר מילווקי במדינת ויסקונסין שבארה"ב, שהוקם לפני 120 שנה, יש 20 אלף פרטי אומנות ומבקרים בו יותר מ-300 אלף איש בשנה ; בין היתר, מוצגות בו יצירות מקוריות של פאבלו פיקאסו, אוגוסט רודן, ווסילי קנדינסקי, קלוד מונה, ז'ואן מירו ואנדי וורהול

מבקרים במוזיאון האומנות של העיר מילווקי במדינת ויסקונסין שבארה"ב, יכולים לשמוע הסברים על המוצגים במוזיאון וכן להאזין למוזיקה שהולחנה בתקופה בה נוצרו היצירות, באמצעות מכשירי iPod Touch המושאלים להם בכניסה.

במוזיאון, שהוקם לפני 120 שנה, יש 20 אלף פרטי אומנות ומבקרים בו יותר מ-300 אלף איש בשנה. בין היתר, מוצגות בו יצירות מקוריות של פאבלו פיקאסו, אוגוסט רודן, ווסילי קנדינסקי, קלוד מונה, ז'ואן מירו ואנדי וורהול.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי גם המוזיאון לאומנות מודרנית בניו-יורק (MOMA) חושב טכנולוגית ולכן רושת הבניין ברשת Wi-Fi אלחוטית כדי שהמבקרים יוכלו לגלוש באינטרנט באמצעות המכשירים הניידים שלהם במהלך הביקור במוזיאון, ויקבלו הסברים מקוונים על התערוכה בה הם מבקרים.

אלו הן רק שתי דוגמאות לדרכים בהן מנסים מוזיאונים לנקוט כדי להפוך לאטרקטיביים בעיני קהל היעד שלהם, בעולם בו אחוז ניכר משעות הפנאי מוקדש למשחקי וידיאו.

במוזיאון במילווקי מקווים שיהיו בקרוב 200 מכשירים זמינים לשימוש עבור מבקרי המוזיאון וכן, בדומה לנעשה בניו-יורק, יחובר המוזיאון לרשת אלחוטית שתאפשר למבקרים גישה לסיורים וירטואליים באמצעות המכשירים הסלולריים. הרחבת הפרויקט מתעכבת בינתיים בשל הקושי לאתר חברות מסחריות שיסכימו לממנו בזמן המשבר הכלכלי.

ב- AP דווח על שימוש נוסף באינטרנט של מנהלי המוזיאונים - קידום תערוכות באמצעות יחסי ציבור מקוונים, הנעשים תוך שימוש ברשתות חברתיות ואתרי אינטרנט שונים.

ההשקעה במכשור כמו iPod, אומרים חלק ממנהלי המוזיאונים, לא גורמת בהכרח לאנשים להיכנס למוזיאון. לדעתם, לא המדיום הוא המסר, אלא התוכן והעניין שהתערוכות מעוררות בציבור