אלביט מערכות רוכשת את יתרת המניות בקינטיקס ב-110 מיליון דולר במזומן

החזיקה עד כה ב-51% מהון המניות של החברה ; אל סכום הרכישה אליהם יתווספו עד כ-8 מיליון דולר בכפוף לתוצאות 2009

אלביט מערכות דיווחה היום (ג') כי השלימה את רכישת יתרת המניות של החברה הבת, קינטיקס. עד כה החזיקה אלביט מערכות ב-51% ממניות החברה, ובעסקה הנוכחית רכשה מבעלי מניות המיעוט בקינטיקס את 49% הנותרות. סך כל העסקה מסתכם ב-110 מיליון דולר במזומן, אליהם יתווספו עד כ-8 מיליון דולר בכפוף לתוצאות 2009.

לפי הסכם הרכישה, ההנהלה הבכירה הנוכחית בקינטיקס תמשיך בתפקידה בחברת לתקופה של עד 12 חודשים מיום חתימת הסכם הרכישה.

קינטיקס, השוכנת בקריית שדה התעופה בישראל והחברה הבת האמריקנית שבבעלותה המלאה, Real-Time Laboratories, עוסקות בפיתוח וייצור מערכות ומוצרים מתקדמים בתחום בקרה אקלימית ומערכות להגנה מפני פגיעה ביולוגית וכימית עבור כלי רכב קרביים. כמו כן, החברה מפתחת ומייצרת מוצרים נוספים עבור כלי רכב יבשתיים, כגון מערכות הידראוליות, מערכות דלק, בלימה ומתלים, יחידות כח עזר (APU) למערכות הטענה בכלי רכב יבשתיים ולמערכות הידראוליות בכלי תעופה. מרבית לקוחותיה של קינטיקס הם בישראל, באירופה ובארה"ב.

נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, יוסי אקרמן, אמר: "אנו מקבלים בברכה את עובדיה המסורים של קינטיקס לרגל הצטרפותם למשפחת אלביט מערכות. רכישת יתרת המניות בקינטיקס משקפת את האסטרטגיה ארוכת-הטווח שלנו לצמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות של חברות בעלות טכנולוגיה משלימה עם ערך סינרגטי גבוה. תחומי הפעילות של קינטיקס תואמים את פעילות אלביט מערכות בתחום הרכב הקרבי המשוריין, ופעולתנו כחברה אחודה תביא ערך מוסף ותחזק עוד יותר את מיצובה של אלביט מערכות כמובילה עולמית בתחום זה".