קבוצת אי.די.בי. שוקלת למזג לתוכה את חברת גנדן המרכזת את עסקי התיירות הפרטיים של נוחי דנקנר

אי.די.בי. פיתוח שוקלת לרכוש את חברת גנדן תיירות ותעופה שהיא בעלת השליטה בחברת התעופה ישראייר ובבעלות נוחי דנקנר ; בקבוצת אי.די.בי שוקלים למזג את הפעילות של כלל תיירות עם פעילותה של גנדן

אי.די.בי. פיתוח, החברה הבת של קבוצת אי.די.בי הודיעה היום לבורסה בת"א כי דירקטוריון החברה החליט היום להסמיך את הנהלת החברה לבחון אפשרות לרכישת חברת גנדן תיירות ותעופה, תאגיד פרטי בבעלות, בין היתר, של נוחי דנקנר, יו"ר דירקטוריון החברה ובעל השליטה בה.

גנדן תיירות ותעופה היא בעלת השליטה בחברת התעופה ישראייר הפועלת בשוק טיסות הפנים וטיסות בינלאומיות, בנוסף פועלת גנדן בתחום הטיולים המאורגנים ומכירה סיטונאית של שירותי תיירות לנוסע העצמאי תחת המותג "נתור", ותחום ארגון טיסות שכר ומכירת נופשונים תחת המותגים "יוניטל" ו-"יוסי טורס".

בנוסף, גנדן תיירות ותעופה מחזיקה כ-30% והינה בעלת שליטה בחברת המילניום השלישי - תיירות ונופש החזקות בע"מ, חברה ציבורית הפעילה בתחום תיירות הפנים ותיירות יוצאת לבודדים ולקבוצות תחת המותג "צבר" וכן בתחום האירועים והכנסים תחת המותג "עידן חדש". כמו כן, גנדן תיירות ותעופה הינה בעלת שליטה בחברת אופן סקי בע"מ, ובאמצעותה מחזיקה בכ-25% בחברת AVIAREPS AG, ושתי החברות הנ"ל פועלות בתחום של ייצוג ומתן שירותי מיקור חוץ לחברות תעופה.

בכוונת הנהלת החברה לבחון את התועלת האפשרית שתצמח מאיחוד הפעילות הנוכחית של קבוצת אי.די.בי בתחום התיירות, המבוצעת באמצעות חברת כלל תיירות (חברה בת בבעלות מלאה של אי.די.בי.) עם פעילותה של גנדן תיירות ותעופה בתחום זה, וזאת, בין היתר, באמצעות סינרגיה, התייעלות וחיסכון.

נוחי דנקנר שמחזיק כעת ישירות בכ-40% מגנדן יחזיק בסופה של העסקה בעקיפין דרל החזקתו ב-אי.די.בי ב-40% מהחברה כך ששיעור החזקותיו לא ייפגעו.