אסים השקעות מציעה הסדר למחזיקי האג"ח: תקצה 10% מהמניות ודחייה של שנתיים תמורת הגדלת הריבית

עדי קייזמן, יו"ר אסים השקעות: "לא ניתן להתעלם מהשלכות המשבר הכלכלי; במידה והסדר זה לא יאושר, תשתמש אסים השקעות במזומנים שבקופתה לתשלום כל התחייבויותה במועדן"

אסים השקעות הנמצאת בשליטת איידיאו גרופ (50%) של עדי קייזמן, גיבשה הצעת הסדר למחזיקי האג"ח מסדרה א' הכוללת דחיית תשלומי קרן אגרות החוב בשנתיים הקרובות ופריסתם תמורת תוספת ריבית.

בהודעת החברה נאמר כי היא תקצה למחזיקי אג"ח א' מניות בשיעור של כ- 10% מהון המניות המונפק. עוד התחייבה החברה שלא לחלק דיבידנדים כל עוד לא ישולם תשלום הקרן הנדחה הראשון במלואו.

החברה תיזום זיכוי למחזיקי סדרה ב' לפיו יותאם יחס ההמרה של מחזיקי אגרות החוב למניות החברה. בנוסף, תיזום החברה זיכוי לפיו יותאם מחיר המימוש של כתבי האופציה (סדרה 1) למניות החברה. אסים התחייבה בנוסף כי לא תשעבד את נכסיה לטובת פעילות חדשה או נוספת אלא רק למטרות פיתוח הנכסים הקיימים והקטנת החוב למחזיקי האג"ח כל עוד לא ישולם תשלום הקרן הראשון.

עדי קייזמן, יו"ר אסים השקעות אמר כי "אסים השקעות עושה כל שביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה מול מחזיקי האג"חים. עם זאת, לא ניתן כיום להתעלם מהשלכות המשבר הכלכלי הגלובלי ואי הוודאות בשווקים הפיננסיים שנתנו את אותותיהם בהתנהלותה העסקית של כל חברה בישראל".

"על אף כי סדרות האג"ח גויסו טרם רכשה ADO גרופ שבשליטתי את האחזקה בחברה, אני חש מחויבות רבה בהשבת מלוא הכסף למשקיעים שהאמינו לאורך כל הדרך בפעילות החברה. אני מאמין כי, ההסדר אותו אנו מציעים מהווה פיתרון הוגן, שקוף וחדשני שיסייע לכל המעורבים. מחד, החברה תקבל ארכה לפריעת האג"ח ולהשבחת נכסיה ומאידך, יוכלו המשקיעים לקבל תמורה נוספת להשקעתם וליהנות מההצלחה העתידית הצפויה לחברה", הוסיף קייזמן.

קייזמן עוד הדגיש כי "ההסדר מבטא עדיפות כספית לטובת מחזיקי האג"ח ולטובת עתיד החברה לטווח הארוך ואיננו הסדר של חוסר ברירה, שכן לחברה נכסים משמעותיים. אני מאמין מאוד בהסדר זה אך חשוב להדגיש כי במידה והסדר זה לא יאושר, תשתמש אסים השקעות במזומנים שבקופתה לתשלום כל התחייבויותה במועדן".

אסים השקעות פעילה בתחום הנדל"ן ברומניה ובולגריה. מדינות אשר נפגעו בצורה קשה מהמבר הכלכלי הנוכחי. לאסים אין חוב מהותי לבנקים ורכישת הנכסים של הקבוצה מומנה מהון עצמי ואגרות חוב שהונפקו לציבור.