מדד הניקיי היפני סיכם את שבוע המסחר בעלייה של 2.2%; מדד שנחאי המשולב הוסיף היום 2.7% לערכו

סומיטומו מיצויי, הקבוצה הפיננסית השנייה בגודלה ביפן ירדה בטוקיו ב-13.8% לאחר שדיווחה על הפסד של 3.9 מיליארד דולר ; מניית סוני זינקה ב-11.3% ; סמסונג הוסיפה 4% ואיסוזו זינקה ב-12.3%

המסחר באסיה ננעל היום בעליות שערים כשבחלק מהבורסות כמו אוסטרליה והונק קונג לא מתקיים היום מסחר בשל ציון "יום שישי הטוב" על ידי העולם הנוצרי, שמקדים את חג הפסחא.

ביפן עבר המסחר מעליות חדות למגמה מעורבת שננעלה בעליות קלות בעקבות אזהרת רווח של אחד הבנקים הגדולים במדינה - סומיטומו מיצוי. מדד הניקיי עבר לשעה קלה את הרמה הפסיכולוגית של 9,000 נק' וחזר להיסחר מתחתיה אך עדיין מוסיף לערכו כ-0.5%. בקוריאה ובסין התנהל המסחר בעליות שערים בולטות יותר.

ראש ממשלת יפן תרו אסו, חשף לאחר נעילת המסחר בטוקיו תוכנית תמריצים של הממשל היפני הכוללת הוצאה ממשלתית של כ-150 מיליארד דולר שבאה במטרה לעודד את הצמיחה של הכלכלה היפנית.

החדשות הטובות על הקלה מסויימת במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב וההודעות האופטימיות של הבנקים בארה"ב על מעבר "מבחני הלחץ" של תוכנית הסיוע עודדו את מניות היצואניות היפניות.

הקוספי של קוריאה סיים את יום המסחר בעלייה של 1.5%, הניקיי של יפן עלה היום ב-0.5%, מדד שנחאי המשולב הוסיף היום 2.7% לערכו.

בסיכום שבועי עלה מדד הקוספי ב-2.94% לרמה של 1,297.85 נק'. הניקיי הוסיף השבוע 2.24% לערכו לרמה של 8,794.84 נק' ומדד שנחאי המשולב הוסיף בסיכום שבועי 1.01% לערכו לרמה של 2,444.22 נק'.

מניות בכותרות

הקבוצה הפיננסית השניה בגודלה ביפן, סומיטומו מיצויי , דיווחה על הפסד לא צפוי של כ-3.9 מיליארד דולר והודיעה על תכנון לגיוס הון בהיקף של עד כ-8 מיליארד דולר.

ההתאוששות שמסתמנת במשק האמריקני גרמה למניות היצואניות היפניות לרכז עניין וביניהן, הונדה , ניסאן וסוני .

טויוטה הודיעה היום כי היא שוקלת למנות מחדש את יושימי אינבה, שהיה ראש מערך המכירות של החברה בארה"ב. המשרה תוענק לו עם סמכויות נרחבות יותר במטרה להביא להתאוששות במכירות החברה בארה"ב שירדו לשפל של כ-30 שנה.

גם בקוריאה היצואניות הגדולות ריכזו עניין, וביניהן סמסונג ואיסוזו .