קיפאון האשראי העולמי לא הגיע לסין: היקף ההלוואות החדשות זינק השנה ביותר מפי 6 ל-277 מיליארד דולר

הזינוק במתן האשראי בסין בא בניגוד למגמה העולמית שבה בנקים מיפן עד שווייץ עושים ככל יכולתם להפשיר את קיפאון האשראי ; הבנקים בסין עמדו ביעדי הממשלה והעניקו השנה הלוואות של לפחות כ-732 מיליארד דולר

היקף ההלוואות החדשות הניתנות בסין זינק השנה ביותר מפי 6 והסתכם בכ-277 מיליארד דולר. נתון המצביע על המשך הצמיחה המהירה בכלכלה השלישית בגודלה בעולם. ככלל, אספקת הכסף בסין גדלה בשנה האחרונה ב-25.5%, כך דיווח הבוקר הבנק המרכזי של סין. קצב הגידול בהיקף אספקת הכסף בסין הוא הגדול ביותר מאז שהחל להימדד בשנת 1998.

נשיא סין, הו ג'ינטאו, אמר בתחילת החודש כי תוכנית התמריצים של הממשל הסיני שהיתה בהיקף של כ-586 מיליון דולר החלה לשאת פירות כשנרשמה בחודשיים האחרונים עלייה של 26.5% בהשקעה בנכסים באזורים העירוניים של סין.

הזינוק במתן האשראי בסין בא בניגוד למגמה העולמית שבה בנקים מיפן עד שווייץ עושים ככל יכולתם להפשיר את קיפאון האשראי.

ויקרם נרו, כלכלן בכיר בבנק העולמי המתמחה בשוקי אסיה אמר לסוכנות בלומברג כי "סין היא מדינה ייחודית שיכולה בזכות השלטון בה לרתום מיידית את כל המוסדות השלטוניים הכוללים את הממשל המרכזי, הממשלים של המחוזות בסין ואת כל המערכת הבנקאית בסין על מנת להמריץ את הכלכלה הסינית".

הבנקים בסין אשר רובם נמצאים בבעלות של המדינה עמדו ביעדי הממשלה והעניקו השנה הלוואות של לפחות כ-5 טריליון יואן (כ-732 מיליארד דולר) ומתכוונים להמשיך ולהעניק הלוואות בהיקף של כ-3 טריליון יואן (כ-439 מיליארד דולר).