המתיחות בין מצרים לחיזבאללה נמשכת - העיתונות המצרית: "נסראללה פושע שאינו יודע חמלה"

התקשורת המצרית יוצאת הבוקר במתקפה חריפה נגד הארגון והעומד בראשו ; "לא ניתן לך לאיים על ביטחונה ושלומה של מצרים" ;בעיתון אחר נכתב: "נסראללה - האשם המרכזי באיום על ביטחונה של מצרים"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

מצרים ממשיכה לסעור בעקבות התבטאויותיו האחרונות של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מסוף השבוע: על רקע המתיחות חסרת התקדים, יוצאים הבוקר העיתונים הממסדיים והתקשורת הממלכתית בקמפיין חריף ותקיף נגד המנהיג השיעי הקיצוני, במה שנראה ראשיתה של מלחמה תקשורתית שסופה אינו קרב.

אם עד עכשיו סלידתה של מצרים ממעשי הארגון באזור נשמרה בחדרי חדרים ורק בפורומים דיפלומטיים מצומצמים, הרי שההתפתחויות הביטחוניות באזור סיני בהן היו מעורבים ישירות פעילי חיזבאללה, "אפשרו" למשטר בקהיר לגייס את התקשורת הממסדית ולחשוף בפני הציבור את עמדתו הרשמית של המשטר.

"פושע שאינו יודע מחילה מהי", היא כותרתו של העיתון הרשמי "אל-גומהורייה" היוצא במיליוני עותקים ברחבי מצרים, כשמתחתיה מתנוססת בענק תמונתו של נסראללה. עורך העיתון מוחמד עלי אבראהים בכבודו ובעצמו, המכהן גם כחבר פרלמנט מצרי, חתום על הידיעה הראשית של העיתון, ובו מוטחות האשמות חריפות בנסראללה. "הוא עצמו הרג מאות לבנונים - אז מדוע שירצה להימנע ממותם של מצרים?", שאל אבראהים במאמר.

"הוא אינו מנהיג תנועת התנגדות", האשים איבראהים. "הוא הרג מאות מבני עמו ולעג לבית המשפט בלבנון, ועל כן אין זה מוזר שהוא כעת גם לועג ומזלזל בהצהרותיו של התובע הכללי במצרים".

"נסראללה - אשם מרכזי באיום על מצרים"

איבראהים, הכותב בעיתון שמשמש כ"שופר" הרשמי של המשטר, הוסיף במאמרו פנייה אישית למנהיג: "לא נאפשר לך לאיים על ביטחונה ושלומה של מצרים תחת שום תירוץ ובשום תנאי". בהמשך מאמר המערכת גם משיב איבראהים להאשמות שהטיח נסראללה עצמו במשטר המצרי, במיוחד בכל הקשור ל"חלקה המלא" במצור שמנהלת ישראל על רצועת עזה.

ואילו עיתון ממסדי נוסף, "אל-אהראם", המופץ גם הוא במיליוני עותקים ברחבי המדינה, מפרסם הבוקר מפי מקור בכיר במנגנוני הביטחון במצרים, כי נסראללה עצמו הפך להיות אשם מרכזי בכל הקשור לאיום על ביטחונה של מצרים. "הוא ניסה לעשות שימוש באדמת מצרים על מנת לבצע פשעים", אמר המקור. לדבריו, חקירת פעילי חיזבאללה שנעצרו בשבוע שעבר בשיאה, ובכל יום נחשפים פרטים חדשים אודות ההתארגנות החשאית.

לדברי המקור הביטחוני, רכשו הפעילים אדמות רבות ואף חנויות מספר באזור סיני ולאורך הגבול עם רצועת עזה, שם תכננו להמשיך את פעילותם ולהיערך לפיגועים על אדמת מצרים. בין השאר, תכננה החולייה גם לפגוע באוניות שהיו אמורות לעגון באזור. מהחקירה עוד עולה כי החולייה תכננה להרחיב את פעילותה לעומק השטח המצרי - למחוזות וערים אחרות. אמש אמר מקור ביטחוני בישראל כי פעילי החיזבאללה תכננו גם, בין השאר, לפעול נגד מטרות ישראליות בלב קהיר.

בסוף השבוע נאם נסראללה והתייחס לראשונה למעצרם של 49 פעילי חיזבאללה, על ידי מנגנוני הביטחון המצריים. "איני מכחיש כי סאמי שהאב, האיש שנעצר במצרים בחודש האחרון, הוא פעיל חיזבאללה. הוא אכן פעיל של הארגון שפעל בעניינים לוגיסטיים לאורך הגבול עם עזה", אמר נסראללה. הייתה זו הודאה ראשונה מסוגה לכך שאנשיו אכן פועלים על אדמת מצרים.

"לא רצינו לפגוע במצרים"

"עם זאת, כל יתר האישומים המצריים נגדנו אינם נכונים", טען מזכ"ל חיזבאללה. נסראללה אמר גם כי "לא נעצרו 50 בני אדם", כפי שאמרו המצרים, וכי "העצור שהאב שיתף פעולה רק עם 10 בני אדם". בטון אירוני וציני אמר מזכ"ל חיזבאללה: "אם המצרים מאשימים אותנו בסיוע לפלסטינים, ומכנים את מה שעשינו כ'פשע' - הרי שאני מודה באשמה בביצוע ה'פשע' הזה".

נסראללה תקף בנאומו בחריפות את המשטר המצרי. "המטרה שלו היא להסית את העם המצרי", אמר. "אני מכחיש מכל וכל את הטיעונים כי חיזבאללה רצה לפגוע במצרים, במנגנוני הביטחון המצריים או לפגוע במקום כלשהו על אדמת מצרים - ואפילו בשום מקום בעולם", טען והוסיף פעם נוספת בטון ציני: "אבל אנחנו כבר רגילים שבכל פעם שתוקפים במקום כלשהו בעולם - מאשימים ישר את חיזבאללה. זה לא מפתיע אותנו. גם כשתקפו את שגרירות מצרים בבירות האשימו אותנו - אבל זה לא היינו אנחנו בסופו של דבר".

נסראללה המשיך במתקפה על המשטר המצרי: "צריך להאשים את המשטר המצרי על כך שהוא גורם למצור על עזה, ולא אותנו. הוא מגביר את פעילויותיו נגד ארגוני ההתנגדות". בהמשך אף האשים את המצרים ב"שיתוף פעולה עם ישראל, במטרה למנוע את קיומם של החיים ברצועת עזה".