שגריר סוריה בארה"ב: "אני מעדיף את ליברמן כשר חוץ על-פני לבני"

עימאד מוסטפא בראיון ל-CNN: "לפחות ליברמן אומר את מה שהוא מאמין בו, שלא כמו לבני שמצד אחד מדברת על שלום ומצד שני אחראית על הזוועות בעזה" ; מעריך כי ישנה אפשרות ממשית לשלום בין ישראל לסוריה ולמשא-ומתן על הגולן

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

שגריר סוריה בארה"ב, עימאד מוסטפא, אמר אמש בראיון ל-CNN שהוא מעדיף את אביגדור ליברמן כשר חוץ על פני ציפי לבני. "אישית אני חושב שעדיף להיות במשא ומתן עם מישהו כמו ליברמן מאשר לבני", אמר מוסטפה. "הוא אומר את מה שהוא מאמין בו , שלא כמו לבני שמצד אחד מדברת על שלום ומצד שני אחראית על הזוועות בעזה".

מוסטפא מעריך כי ישנה אפשרות ממשית לשלום בין ישראל לסוריה ולמשא-ומתן על הגולן, דווקא בתקופת ממשלת נתניהו ושר החוץ ליברמן.

"אנחנו מאמינים שמספיק זה מספיק", הוסיף השגריר הסורי. "ברגע שארה"ב תודיע לישראל שהכיבוש שלכם צריך להגיע לסיומו, בישראל ייזהרו להתנגד לארה"ב. אפשר לומר שישנה אופטימיות זהירה בנוגע להתקדמות במשא ומתן עם ישראל לנוכח הממשל האמריקני המעודד משא ומתן, ואף מינה אדם הוגן כסנטור מיטשל כמתווך בין הצדדים".

לעומת דבריו המפתיעים של השגריר הסורי, בסוף החודש שעבר הציבה מצרים אולטימטום בפני נתניהו, שהיה אז רק ראש הממשלה המיועד, לפיו אם שר החוץ המיועד ליברמן לא יתנצל על דברים שאמר נגד מצרים - המצרים לא יעבדו עם משרד החוץ הישראלי.

השגריר המצרי הסביר לאנשי נתניהו כי ליברמן פגע בכבוד המצרי. למצרים, הסביר, שלושה דברים "מקודשים": סכר אסואן, הנשיא חוסני מובארק והפרמידות. ליברמן, אמר השגריר המצרי, פגע בשניים מהם.

בעבר התבטא ליברמן כי יש להפציץ את סכר אסואן, ובהזדמנות אחרת יצא נגד הנשיא המצרי. "מובארק לא הסכים להגיע לכאן לביקור רשמי", אמר ליברמן מעל דוכן הכנסת ב-2008. "ירצה לדבר איתנו - שיבוא לכאן. לא רוצה לבוא - שילך לכל הרוחות".

בשבוע שעבר ביקשה מצרים מאנשי נתניהו למצוא נוסחה לפתור את היחסים העכורים. אם לא, אמרו המצרים, ליברמן לא יתקבל בעיניהם כשר חוץ והיחסים עם משרד החוץ הישראלי ינותקו. ואכן מצרים וישראל, מתברר, כבר עובדות על פתרון. ח"כ דני איילון מישראל ביתנו מנסח עם נציגים מצריים את דברי ההתנצלות של ליברמן.

למרות המתיחות בין ישראל למצרים על רקע דבריו של שר החוץ הנכנס אביגדור ליברמן, נשיא מצרים חוסני מובארק שוחח בשבוע שעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך אותו על הרכבת הממשלה. שני המנהיגים הדגישו את קשרי הידידות בין שתי המדינות והבטיחו להמשיכם ואף לחזקם.