עיתון מצרי: "חיזבאללה תכנן בסיני שלושה פיגועים במקביל"

העיתון "אל-אהראם" מדווח הבוקר כי חיזבאללה תיכנן לבצע שלושה פיגועים בו זמנית באתרי תיירות בהם מבלים תיירים ישראלים כנקמה על חיסולו של עימאד מורנייה בהם טאבה, דהב ונואיבה ; הפרטים נחשפו בחקירתו של ראש התארגנות חיזבאללה במצרים, סמי שיהאב

"חיזבאללה תכנן לבצע במצרים שלושה פיגועים נגד מטרות מצריות וישראליות בשלושה אתרי תיירות בו זמנית, וזאת כנקמה על חיסולו של עימאד מורנייה"- כך מדווח הבוקר העיתון המצרי "אל-אהראם".

העיתון מדווח כי ראש התארגנות חיזבאללה במצרים, סמי שיהאב הודה בחקירתו שחוליית הטרור תכננה לבצע פיגועים בתוך מצרים. לפי הדיווח אמר שיהאב כי מפקדת חיזבאללה הורתה לו לבצע פיגועי טרור בתוך שטחה של מצרים ולפגוע בתיירים ישראלים בפרט ובתיירים בכלל.

שיהאב הוסיף כי הוטל עליו לבצע את הפעולות באמצעות פיגועי התאבדות, הטמנת חומרי נפץ במקומות בהם שוהים ישראלים בטאבה, דהב, ונואיבה, או באמצעות מכוניות תופת.

על פי העיתון, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה שלח את מוחמד קבלאן למצרים כדי להקים את החוליה. קבלאן מינה את שיהאב שנכנס למצרים עם דרכון מזויף תחת השם חסאן אל-רול והיה תחת המעקב של שירותי המודיעין המצרים.

שיהאב פיקח על ייצור חומרי הנפץ וחגורות התופת. שיהאב אמר בחקירתו עוד כי חיזבאללה הטילה עליו לרכוש חומרים בהם יעשו שימוש בייצור חומרי הנפץ.

מתיחות חסרת תקדים בין מצרים לחיזבאללה

נמשכת המתיחות חסרת התקדים בין מצרים לחיזבאללה, הפעם הישראלים קרובים מתמיד למוקד ההתרחשות. לפי דיווחים במצרים, כוחות הביטחון המקומיים ממשיכים לנהל מרדף אחרי חוליית חיזבאללה בת 13 פעילים בתחומי מדבר סיני.

מטרתם, על פי המצרים, היא לבצע פיגוע בלב חצי האי. ככל הנראה הם הגיעו לאחרונה לעיירה בשם נאח'ל במרכז סיני, ומשם מובילים כמה כבישים אל רצועת החוף של ים סוף, שם נופשים בימים אלה ישראלים רבים.

הישראלים לא חוששים: "נחזור לכאן" הכל פה רגוע. הכל פה יפה", סיפר לאתמול חדשות 2 עידו דרעי, צעיר שמבלה את הפסח בסיני. "אנחנו מודעים לחדשות, שמענו על מה שקורה ולקחנו את הסיכון. הגענו לפה והכל היה בסדר גמור. קיבלו אותנו יפה, רואים נוכחות של הצבא המצרי והכל בסדר".

"נחזור לכאן בלי לחשוב פעמיים"

"בגבול הפרידו את התיירים הישראלים מכולם ושמרו עלינו יותר מכולם", המשיך עידו עם המוטו הישראלי, "אין מה לדאוג. אין יותר טוב מזה. מקבלים אותנו ממש יפה כאילו יש פה שלום. יש פה שלום. אני אחזור לכאן שוב בלי לחשוב פעמיים".

ביום חמישי בשבוע שעבר דווח כי כוחות הביטחון במצרים עצרו 49 פעילי חיזבאללה בתחומי המדינה, בחשד לתכנון וביצוע פעולות טרור. 49 סוכני החיזבאללה השקיפו על הכפרים הסמוכים לגבול המצרי ואספו מודיעין לאורך הגבול עם עזה, באתרי תיירות באזור סיני ובתעלת סואץ. מלבד תצפיות שקיימו הסוכנים, הם העבירו גם חומרי נפץ וערכות הדרכה על אופן השימוש בהם.

עוד פורסם כי הם התכוונו לפעול נגד מטרות ישראליות, גם בתוך קהיר עצמה.

המעצר פתח גל של מתיחות בין מצרים לבין ארגון החיזבאללה, שאתמול קיבל גם את תמיכת החמאס. מזכ"ל חיזבאללה נשא יום לאחר המעצרים נאום תוכחה כנגד הנהגת מצרים, בו אישר כי פעיל מארגונו נעצר - אך הכחיש שהוא תכנן פעולות טרור. "איני מכחיש כי סאמי שהאב, האיש שנעצר במצרים בחודש האחרון, הוא פעיל חיזבאללה. הוא אכן פעיל של הארגון שפעל בעניינים לוגיסטיים לאורך הגבול עם עזה".

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)