יאהו מתכננת סבב פיטורים נוסף - לראשונה מאז נכנסה קרול בארטס לתפקיד המנכ"ל

ענקית האינטרנט מעסיקה 13.7 אלף עובדים, לאחר שפיטרה בשנה האחרונה 2,400 מעובדיה ; מספר העובדים שיפוטרו בסבב הנוכחי נאמד במאות

יאהו מתכננת סבב פיטורים נוסף המוגדר "משמעותי" בידי עיותנים וסוכנויות ידיעות - לראשונה מאז נכנסה קרול בארטס לתפקיד המנכ"ל בינואר האחרון, במטרה לערוך שינוי בחברה. ההערכות לגבי הפיטורים מגיעים לאחר שהחברה נאלצת להתמודד עם מגמת הירידה ברווחים זו השנה השלישית ברציפות.

חברת האינטרנט מעסיקה 13.7 אלף עובדים ברחבי העולם, לאחר שפיטרה בשנה האחרונה 2,400 עובדים, מתוכם גל פיטורים מאסיבי של 1,500 עובדים בדצמבר אשתקד. יצוין, כי הנהלת החברה כבר הזהירה בעבר כי גל פיטורים נוסף אפשרי, והוא תלוי בחומרת ובאורכו של המשבר הפיננסי העולמי.

מספר העובדים שיפוטרו בסבב הנוכחי נאמד במאות, כך סבור היומון הכלכלי הנחשב "הוול סטריט ג'ורנל". העיתון מדווח כי ההכרזה על סבב הפיטורים עשויה להתבצע כבר בשבוע הבא, עם פרסום דו"חותיה של החברה לרבעון הראשון של השנה, אשר צפויים להיות נעדרי ברק.

האנליסטים צופים בממוצע כי הכנסותיה של יאהו ברבעון הראשון יסתכמו ב-1.21 מיליארד דולר - ירידה של 10.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מתוכם, צפויה החברה, על-פי ההערכות, להציג רווח של 8 סנט למניה - ירידה חדה יותר, בשיעור 27.2% בהשוואה לרווח למניה בודדת ברבעון הראשון של 2008.

"הוול סטריט ג'ורנל" מדווח, כי יאהו! חשופה יותר מחברות אחרות לפרסום מונחה תוצאות חיפוש באינטרנט, ולירידה בהיקפיו - לעומת חברות מתחרות, ובראשן גוגל . מאז מונתה בארטס למנכ"ל, היא התרכזה בלמידת נקודות החוזקה והחולשה של חברת האינטרנט, וכבר הספיקה לבצע שינוי ארגוני בשדרת ההנהלה.

מניותיה של יאהו! נסחרות ברשימת המסחר היוקרתית של הנאסד"ק, ה-Global Select, לפי שווי-שוק כולל של 19.62 מיליארד דולר. זאת, לאחר שמתחילת 2009 עלתה המניה ב-15.3% ל-14.07 דולר למניה בנעילה אתמול (ג').

יאהויאהו