עובדי חברת החשמל התחייבו לטפל בתקלות בתחנות הכוח בעשרת הימים הקרובים

(עדכון) - החברה הודיעה הבוקר על מצב 'כתום' שבו יש להתכונן להפסקות חשמל מקומיות וקצרות בכל הארץ ; יו"ר ועד העובדים של חב' חשמל במרחב צפון: "לא יהיו שום ניתוקים, זה ניסיון של המנכ"ל להשניא אותנו על הציבור" ; רזרבות החשמל ירדו מתחת לקו האדום

פשרה זמנית בחסות ביהמ"ש: עובדי חברת החשמל התחייבו לטפל בתקלות אקוטיות בתחנות הכוח של החברה בעשרת הימים הקרובים, זאת ולמרות העיצומים שהם מקיימים בחברה.

לאחר שעות ארוכות של דיונים, העובדים החליטו לקבל את המלצת שופט ביה"ד לעבודה, רמי כהן, לחזור ולתקן את התקלות בתחנות הכוח.

ההתחייבות של העובדים תהיה תקפה עד הדיון הבא בעיצומים ב-26 באפריל. עד אז אמור להתקיים מו"מ אינטנסיבי בין ההנהלה לעובדים בניסיון להגיע להבנות לגבי יישום תוכנית "מצפן". בנוסף, אמורה המדינה להצטרף לדיונים ולהציג את עמדתה בנושא עד הדיון הבא בביה"ד.

ההחלטההתקבלה לאחר דיון ארוך שבסופו הגיעו הצדדים לפשרה שקרובה יותר לדעת הנהלת החברה.

בוועד העובדים מבהירים כי הסיכום בביה"ד לעבודה לא חל על שאר העיצומים בהם החלו העובדים, בהם הפסקת השיפוצים בחברה והסבת תחנות הכוח לשימוש בגז טבעי.

יו"ר וועד העובדים במחוז צפון: "לא צפויים ניתוקים"

"יש עומס ורזרבה, אבל אני לא חושב שצפויים ניתוקים. כל אותות האזהרה זה ניסיון של המנכ"ל וסיירת ההנהלה להגיע למשבר ולהציג את הדברים בצורה שלילית" - כך אמר הבוקר (ה') יו"ר ועד העובדים של חברת החשמל במחוז הצפון, יעקב דבידה, בראיון לגלי צה"ל, שהתקיים תוך כדי ישיבת חירום עם המנכ"ל, עמוס לסקר.

"אני יכול לתת לך גם עובדות קיימות. בתחנת 'אורות רבין' יש 1,000 מגוואט שהוא יכול לנצל, אבל הוא מנסה להביא למצב של משבר מול הוועד כדי להשניא אותנו על הציבור", אמר דבידה. " המנכ"ל רוצה להעביר את תוכנית ההתייעלות 'מצפן' שבמסגרתה פיטורים של 2,500 עובדים. ב-5 השנים האחרונות כושר הייצור גדל ב-18% ומצבת העובדים ירדה ב-7%. לאורך שנים אנחנו מתייעלים בצורה עצמאית".

חברת החשמל, מצידה, פירסמה הודעה שבה הודיעה על מצב 'כתום' במערכת האספקה. "בשל עיצומי העובדים עתודות החשמל הגיעו לרמה נמוכה מאד", נכתב בהודעה. "יש להתכונן למצב של הפסקות חשמל מקומיות וקצרות בכל רחבי הארץ".

המשנה למנכ"ל חברת החשמל: "אם תתרחש תקלה באחת היחידות הגדולות לא נוכל לספק את מלוא הביקוש הצפוי"

"אנחנו סומכים על הציבור שישתף איתנו פעולה ויימנע משימוש במכשירים זוללים הערב בין 17:00 ל-21:00. חצינו קו אדום - כשמטילים ספק במי שמנהל את המערכת בכל שעה בשנה", אמר מוקדם יותר לגלי צה"ל המשנה למנכ"ל חברת החשמל, משה בכר.

"כאשר ארגון העובדים מורה לעובדים המפעילים בתחנות הכוח לא להניע תת מערכות או יחידות שלמות, הוא נוטל על עצמו אחריות ומוביל אותנו למצבים שבהם אנחנו אפילו לא יכולים לקבוע מה הרזרבה הזמינה הוודאית", אמר בכר. "כרגע אנחנו נמצאים בהערכת מצב של כ-300 מגוואט - בסה"כ רזרבה שהיא מעל הביקוש החזוי בשעות שציינתי. המשמעות של רזרבה כזאת היא שאנחנו משדרים לציבור מצב 'כתום'. אם תתרחש תקלה באחת היחידות הגדולות לא נוכל לספק את מלוא הביקוש שצפוי - 6,300 מגוואט".