עוד בנק בארה"ב מפתיע לטובה: JP מורגן-צ'ייס דיווח כי רווחיו ברבעון הראשון של 2009 ירדו ב-10% ל-2.1 מיליארד דולר

הרווח למניה הסתכם ב-40 סנט למניה לעומת צפי ל-32 סנט למניה ולעומת 67 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד ; החברה דיווחה על הכנסות שיא של 26.9 מיליארד דולר ; שיעור הלימות ההון בסיום הרבעון היה 11.3%

JP מורגן-צ'ייס דיווחה היום (ה') לפני תחילת המסחר בוול סטריט כי רווחיה ברבעון הראשון של 2009 ירדו ב-10% ל-2.1 מיליארד דולר, או 40 סנט למניה. בשנה שעברה הסתכמו רווחי החברה ב-2.4 מיליארד דולר או 67 סנט למניה. בניטרול הפרשות לחובות המסופקים, היו מסתכמים רווחי החברה ב-13.5 מיליארד דולר. החברה דיווחה על הכנסות שיא של 26.9 מיליארד דולר.

הרווחים שהציג הבנק היו גבוהים מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק שחזו כי הבנק יציג רווח של 32 סנט למניה, תודות לעלייה בהפקדות וירידה בשיעור ההלוואות. נציין כי מאז פרץ המשבר הפיננסי נותרה JP מורגן אחד מהבנקים היחידים שלא דיווח על מעבר להפסד, והיחיד מבין ארבעת הבנקים המובילים בארה"ב. אך בדומה לבנקים גם ב-JP מורגן המשיכו לגדול ההפרשות לחובות מסופקים כתוצאה מאי עמידה של הלקוחות בתשלומי אשראי. עלויות האשראי של הבנק עלו ל-10 מיליארד דולר.

שיעור הלימות ההון של החברה עמדה בסיום הרבעון על 11.3% לפי תקנות ה-Tier 1 כאשר בניטרול כספי הסיוע מתוכנית הממשל TARP הסתכמה הלימות ההון ב-9.2%.

חטיבת ההשקעות של הבנק תרמה לתוצאות רווח של 1.6 מיליארד דולר והכנסות של 8.3 מיליארד דולר, זאת כאשר בשנה שעברה, לפני ש-JP מורגן רכשה את בנק ההשקעות שכמעט וקרס, בר סטרנס, דיווחה חטיבה זו על הפסדים.

יו"ר ומנכ"ל החברה, ג'יימי דימון אמר עם פרסום הדו"חות: "החברה הרוויחה יותר מ-2 מיליארד דולר ברבעון הראשון, למרות העלות הגבוהה במיוחד של האשראי, חשוב מכך, הצלחנו ליצור הכנסות שיא כתוצאה מעלייה בפעילות בחשבונות הלקוחות, גידול במיחזור חובות המשכנתאות והתקדמות מצויינת במיזוגה של וושינגטון מיוצ'ואל לחברה". והוסיף: "אנו גם ממשיכים לראות עלייה יציבה בהיקפי הפעילות וברווחיות מתחומי הבנקאות המסחרית, כמו גם מפעילות השירותים למסחר בני"ע ובאג"ח ממשלתיות ובניהול נכסים".

דיימון ציין גם כי החברה המשיכה בפעילות ההלוואה במהלך הרבעון הראשון, כאשר היקף ההלוואות שנתנה ללקוחות חדשים, פרטיים ותאגידיים, התרחב לכ-150 מיליארד דולר.

במבט לעתיד לשנת 2009 כולה סיכם דיימון ואמר "זה הגיוני לצפות כי תחול עלייה נוספת ברזרבות האשראי ובהפרשות לחובות מסופקים במידה ותחול החרפה בסביבה הכלכלית. אך אנו סבורים כי אפילו תרחיש חריף במיוחד במצב הכלכלה לא יפגע בעוצמתינו הכוללת וביציבותנו. אנו ממוצבים היטב וצפויים להנות מההתאוששות הכלכלית".

נזכיר כי בתחילת השבוע הפתיעו את השוק לטובה גם דוחותיו של וולס פארגו שדיווח על רווח של 3 מיליארד דולר. הבנק משתייך גם הוא לחבורת הבנקים הגדולים בארה"ב בנוסף על סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה.