ציון נפט וגז זינקה ב-6.6% במחזור גדול מהממוצע; חוזי הנפט הגולמי ירדו השבוע ב-3.7%

החוזים למסירה במאי עלו ב-0.7% ביום המסחר האחרון ל-50.33 דולר לחבית ; ציון נפט וגז דיווחה כי תנכה תשלומים קודמים בסך 300 אלף דולר מההוצאות העתידיות שתצטרך לשלם למתפעלת קידוח "מענית-רחובות 2"

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה במאי עלו ב-0.7% (35 סנט) ביום המסחר האחרון ל-50.33 דולר לחבית בבורסת הסחורות בניו-יורק. חוזי הנפט הגולמי ירדו השבוע ב-3.7%. לאור העובדה שסדרת החוזים למסירה במאי פוקעת בשבוע הבא, את מרבית היקף המסחר ריכזו דווקא החוזים למסירה ביוני. אלו ננעלו בעליה דומה (0.6%) ל-52.47 דולר לחבית.

"יש עדיין המון כסף שזורם לאנשהוא", אמר היום מייקל לינץ', נשיא מחקר אנרגיה וכלכלה לסוכנות הידיעות "AP". "הם רואים בנפט כקנייה טובה לטווח ארוך". המשקיעים רואים במניות הנפט (ראו פירוט בהמשך על הזירה הישראלית בוול סטריט במגזר זה) כחוף מטבחים, סחורה שכמעט בוודאות תיהנה מביקושים גדולים יותר בשנה הבאה. לפיכך, מחירי הנפט הגולמי נסחרו בסימן עליה השבוע - למרות הדיווחים כי לכלכלת העולם הולך ואוזל הזהב השחור.

ציון נפט וגז זינקה ב-6.6% במחזור גדול מהממוצע. לאחר שמדיווח של החברה לרשות ניירות-הערך המאריקנית (ה-SEC) עלה, כי חברת אלדין המזרח התיכון, הצפויה לתפעל את קידוח "מענית-רחובות 2", הודיעה לה כי היא משחררת אותה ממחויבות כספית לפריקת מתקן הקידוח אותו היא מעבירה מטורקיה. כיוון שציון נפט וגז כבר שילמה על 300 אלף דולר, היא מתכוונת לנכות את הסכום מתשלומים עתידיים למתפעלת הקידוח.

ציון נפט וגז הודיעה לפני כחודש כי היא מעבירה את מתקני הקידוח שלה לישראל בכוונה להתחיל לקדוח בתחילת אפריל. מתקן הקידוח המדובר בן 2,000 כוחות סוס. לחברה הנסחרת לפי שווי-שוק של 98.15 מיליון דולר, רשיונות קידוח בשטחים המשתרעים מנתניה עד חיפה - "יוסף" ו"אשר-מנשה", המכסים שטח של 655.6 קמ"ר. ציון נפט וגז פנתה לקבלת אישור בשטח נוסף, ששמו הזמני "יששכר-זבולון", אשר צפוי להכפיל ויותר את השטח.

ולחדשות אחרות בתחום נציגות האנרגיה הישראלית. באתר המשקיעים The Motely Fool הצביעה מערכת ה-CAPS, בה הגולשים מדרגים מניות, על דירוג 4 כוכבים למניית דלק US . גם מניית חברת האנרגיה הירוקה, אורמת טכנולוגיות , זכתה בדירוג דומה. מניית בתי זיקוק אחרת, אלון USA , הגישה את הדו"חות השנתיים לרשות ניירות-ערך.