במורגן סטנלי פסימיים לגבי שוק המניות הישראלי: מורידים ההמלצה ל"משקל שווה" מ"משקל יתר"

במקביל, ממליצים למכור מניות של השוק ההודי - השוק המתעורר המתפתח ביותר בחודשים האחרונים, ולקנות מניות של השוק בדרום אפריקה - בעל הביצועים הגרועים ביותר בתקופה האחרונה

כלכלני הבנק האמריקני מורגן סטנלי פירסמו סקירה על השווקים העולמיים, וישראל בתוכם. הכלכלנים חתכו המלצתם על שוק המניות הישראלי ל"משקל שווה" מהמלצה קודמת של "משקל יתר".

במסגרת הסקירה, ובאופן שעשוי להצטייר כהיגיון הפוך, במורגן סטנלי ממליצים למשקיעים למכור את אחזקותיהם במניות של השוק ההודי - השוק המתעורר המתפתח ביותר בחודשים האחרונים, ובמקביל ממליצים לקנות מניות של דרום אפריקה - השוק בעל הביצועים הגרועים ביותר בתקופה האחרונה.

אסטרטג השווקים המתעוררים במורגן סטנלי, ג'ונתן גארנר, חתך המלצתו על השוק ההודי ל"משקל חסר" מ"משקל שווה", לאחר שראלי שנרשם בשוק ההודי מאז אמצע מארס, הגדיל את מכפיל הרווח שם ל-35%, גבוה מזה של ה-MSCI, הבודק את הביצועים בשווקים המתעוררים. בנוסף, גארנר מעריך כי שוק המניות ההודי עלול להיכנס לתקופה של ירידות שערים על רקע הבחירות הפרלמנטריות שהתחילו בסוף השבוע, ויסתיימו ב-15 במאי.

באשר לדרום-אפריקה, גארנר מעלה המלצתו ל"משקל שווה" מ"שקל חסר", על רקע עלייה של 7.3% במדד הבנצ'מרק במדינה, ה-FTSE/JSE בחודש האחרון. במורגן סטנלי מציינים כי הצמיחה ברווחים של החברות משתפרת, והתחזיות השליליות של אנליסטים לרווחים עתידיים של החברות, הולכות ומתמעטות.