אור בקצה המנהרה או אפקט חג הפסח? הביקוש לעובדים בישראל זינק בחודש מארס ב-15.9% לעומת פברואר

שירות התעסוקה: "העלייה - תוצאה של דרישה מוגברת לעובדים לקראת הפסח ופעילות אינטנסיבית של עובדי שירות התעסוקה בקרב המעסיקים" ; רוני בר-און: "לא לטעמי האנשים שקופצים בכל פעם שבה הם רואים ציפור וכבר מדברים על איך המדינה הופכת להיות האימפריה הגדולה בעולם"

הביקוש לעובדים בישראל זינק בחודש מארס ב-15.9% בהשוואה לפברואר - עם 24.2 אלף דרישות לעובדים. כך עולה מנתונים שפירסם הבוקר (ב') שירות התעסוקה. בהשוואה למארס 2008 עלה הביקוש לעובדים ב-6.1%.

מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי, אמר: "העלייה בביקוש לעובדים בחודש מארס היא תוצאה של שני גורמים עיקריים. הגורם הראשון הוא דרישה מוגברת לעובדים במקצועות המכירות והשירותים לקראת חג הפסח. הגורם השני הוא פעילות מוגברת ואינטנסיבית של עובדי שירות התעסוקה בקרב המעסיקים והגדלת חלקו של שירות התעסוקה כגורם המסדיר את שוק העבודה".

עוד הוסיף פרחי כי במחוז הצפון, בניגוד לשאר חלקי הארץ ובהשוואה לחודש מקביל אשתקד, חלה ירידה במספר הבקשות לעובדים, את הירידה, לדבריו, ניתן להסביר בזהירות שבה נוקטים המעסיקים בקליטת עובדים נוספים לאור צמצום התעסוקה באיזור וסגירת מפעלים.

"במשך השנתיים לכהונתי בעיקר בשנה האחרונה לא קפצתי עם כל אלה שראו ציפור ולא טמנתי את ראשי בחול עם כל אלה שראו ענן. הקטע הזה שבו רואים פתאום בחודש אחד עוד קצת גידול במשרות מוצעות וכבר מדברים על איך המדינה הופכת להיות האימפריה הכי גדולה בעולם - כל הדברים האלה לא לטעמי" - כך אמר היום (ב') שר האוצר עד לפני שבועות אחדים, רוני בר-און.

"תמיד אמרתי שיש לי אמונה גדולה במשק הישראלי, אנחנו משק חזק וטוב שמשקיע בהון אנושי. בכנות רבה אני אומר שאני מאמין גדול ביכולת השיקום של המשק הזה. הוא מושפע קשה מהעולם כי הוא מוטה ייצוא, אבל ברגע שהדברם יתחילו לזוז אנחנו נהיה הראשונים לצאת מהענין הזה", הוסיף בר-און.