מחזיקי האג"ח של וורלד קפיטל מבקשים פירעון מיידי: החברה מציעה המרה למניות

וורלד גרופ הגישה לבית המשפט בקשה להסדר נושים, בו הציעה המרת חוב למניות הבוקר ; עוד חזר נאמן האג"ח של החברה, עו"ד דן אבנון, על דרישת מחזיקי האג"ח לפירעון מיידי

עו"ד דן אבנון ממשרד הרמטיק נאמנות, המייצג את מחזיקי האג"ח של וורלד גרופ קפיטל , שלח הבוקר מכתב להנהלת החברה שבו חזר על דרישת מחזיקי האג"ח לפירעון מיידי. יתרת החוב למחזיקי האג"ח עומדת על 15 מיליון שקל, ואמורה הייתה להיפרע רק בחודש ספטמבר השנה.

עקב כך, בצהריים הגישה החברה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להסדר נושים בינה לבין נושיה ובינה לבין בעלי המניות, במסגרתו היא מציעה המרה של 20% מיתרת החוב למניות לפי שער של 15.5 אגורות למניה.

וורלד גרופ קפיטל שבשליטת אורי רוזין, גד יצחקי, רון פלד ואליהו זמיר,

מחזיקה בחברה בת ציבורית בשם נפקו סטאר, העוסקת בתחום של טורבינות רוח ונדל"ן. החברה סיימה את 2008 עם גירעון של 15.5 מיליון שקל בהון העצמי וגירעון של 25 מיליון שקל בהון החוזר, ולדו"חותיה השנתיים צירפו רואי החשבון של החברה הערת "עסק חי".

בתחילת אפריל התכנסו מחזיקי האג"ח של וורלד גרופ לדון במצב החברה ובאפשרות לגבש הסדר חוב. לאחר שנואשו מהתנהלות בעלי השליטה בחברה, נאלצו כאמור לדרוש פירעון מיידי שמועדו נקבע ל-19 באפריל (אתמול). לנוכח אי הבהירות שנוצרה, החליטה אתמול הנהלת הבורסה להפסיק את המסחר באג"ח של החברה.

בניסיון אחרון לעצור את רוע הגזירה, הציעו חלק מבעלי השליטה - קבוצת רוזין וגד יצחקי - להפקיד עד היום בנאמנות מיליון שקל. סכום זה יועבר מהנאמן לידי החברה כהלוואת בעלים, אך ורק במידה שהדרישה לפירעון מיידי מצד בעלי האג"ח תוסר, ורק לאחר שיושג הסדר עמם או עם יתר הנושים, אשר יניח את דעתם של בעלי השליטה ויותיר את אחזקותיהם ללא דילול.

בנוסף, החברה הודיעה אתמול על כוונתה להפקיד בנאמנות ממקורותיה 800 אלף שקל, שיהיו מיועדים בעתיד לתשלום לבעלי אג"ח במסגרת הסדר, ככל שיושג, ובלבד שמחזיקי האיגרות יחזרו בהם מכוונתם.

אך כוונות בלבד אינן מצליחות לשנות את החלטת מחזיקי האג"ח, שכבר דחו בעבר הצעות דומות. ומאחר שלא הועבר עד היום כסף לנאמן האג"ח, וגם ניסיון החברה לגבש הסדר חוב עם המוסדיים בעקבות חוסר יכולתה לשלם את הקרן והריבית, לא צלח, לא נותרה להם ברירה אלא לדרוש שוב פירעון מיידי.

מלבד ההחמרה במצבה הפיננסי של החברה, בחודשים האחרונים התפטרו נושאי משרה רבים, תוך שהם מטיחים האשמות חריפות כנגד בעלי השליטה בוורלד גרופ ומנהליה. ואם לא די בכך, הרי שאסיפת הדירקטוריון האחרונה של נפקו סטאר הסתיימה בקטטה, תלונות במשטרה וביקור בחדר מיון.