הדסית מסחרה תוסף מזון לטיפול המחלות חיסוניות בהסכם שיכול להגיע לעשרות מיליוני דולרים

חברת מסחור הטכנולוגיות של בית החולים הדסה תקבל סכום ראשוני הוא 1.5 מיליון דולר במניות של החברה הרוכשת, Immuron

הדסית, חברת מסחור הטכנולוגיות של בית החולים הדסה, הודיעה על חתימת הסכם עם חברת Immuron, הנסחרת בבורסה באוסטרליה, למסחור טכנולוגיה שפותחה לטיפול בבעיות של המערכת החיסונית, שתשווק כתוסף מזון.

על פי ההסכם, תקבל הדסית מיידית 20% ממניות אימיורון, הנסחרת לפי שווי של כ-8 מיליון דולר (כלומר מניות בשווי של 1.5 מיליון דולר). אם וכאשר יגיע המוצר לשוק, תוכל הדסית ליהנות מתמלוגים בהיקף של מיליוני עד עשרות מיליוני דולרים. אימיורון תממן את פיתוח המוצר, תוך שימוש בתשתיות המעבדות והקליניקה של הדסית ובית החולים הדסה. פרופ ירון אילן מהדסה והאוניב' העברית ימונה לסמנכ"ל הרפואי של אימיורון.

המוצר הוא גלולה אשר מופקת מן החלב הראשון הנאסף מפרה מייד לאחר שהמליטה. חלב זה עשיר באופן מיוחד בנוגדנים אשר נמצאו יעילים במחלות כגון סינדרום מטבולי (מחלות לב והשמנה), סוכרת מבוגרים ודלקת כבד נגיפית (הפטיטיס).

המוצר החדש ישלב בין טכנולוגיות של הדסית ושל אימיונורון בתחומי זיהוי נוגדנים, הפקת הנוגדנים מן החלב, עיבודם והפיכתם לגלולה הניתנת לבליעה. כיוון שמדובר בחלב פרה, ניתן לרשום את המוצר כתוסף מזון (Medical Food על פי כללי ה-FDA). לכן ההליך הרגולטורי יכול להיות פשוט יחסית, והמוצר עשוי להגיע לשוק תוך 2-3 שנים.

בכל זאת ידרשו ניסויים קליניים מסוימים לשם רישוי ושיווק המוצר, אותם מתכננת אימונורון להתחיל בקרוב, בהתוויות של הסינדרום המטבולי והפטיטיס. לאימיורון מספר מוצרים דומים בצנרת, לתחום של שלוש מטיילים, איידס, שפעת ועוד.

השבוע התקבלה גם הודעה של הדסית ביו אחזקות , החברה-הבת של הדסית, אשר נסחרת בבורסה בתל אביב, כי החברה הבת שלה Tolarex נכנסה לניסוי שלב I/II, במוצר לטיפול במחלת "שתל נגד מאחסן" (Graft Vs Host), מחלה שעלולה להיווצר אצל חולי סרטן הדם לאחר השתלה של מח עצם.

ד"ר רפי הופשטיין, מנכ"ל הדסית, אמר היום כי: "תוך 10 שנים, שתי ההודעות הללו יולידו את הבסיס של הרפואה המודרנית. כך יטפלו בעתיד במחלות".