בזק תרכוש את אחזקות פולאר ב-yes בכ-114 מיליון שקל

פולאר מחזיקה 7.9% מחברת הלוויין ; העסקה אמורה להיסגר כשיסתיימו ההליכים המשפטיים בעניין המיזוג בין בזק ו-yes

חברת בזק הגיעה להבנה עם חברת פולאר תקשורת לפיה תרכוש בזק את חלקה של האחרונה (7.9%) בחברת הלוויין yes ברגע שיסתיימו ההליכים המשפטיים בעניין המיזוג בין בזק ו-yes - כך אומרים ל"גלובס" גורמים המקורבים לנושא.

פולאר מעוניינת למכור את אחזקתה ב-yes מזה זמן רב אך אין קונה בנמצא מלבד בזק שמעוניינת להשתלט על yes ולהפוך אותה לחברה שתהיה בשליטתה המלאה.

על-פי הערכת שווי שביצעה פולאר ל-yes עולה ששווי החברה מוערך בכ-1.75 מיליארד שקל. מכאן, ששווי מניות פולאר בחברה מוערך בכ-114 מיליון שקלים (7.9% לפני דילול). הערכת השווי שביצעה פולאר ל-yes בוצעה על ידי חברת שווי הוגן. הערכת השווי מנעה את הצורך של פולאר לבצע הפחתות לגבי שווי אחזקתה בדו"חות השנתיים שפרסמה בחודש שעבר.

העסקה בין פולאר לבין בזק מעוכבת בגלל הדיון בבית המשפט העליון על רצונה של בזק להגדיל אחזקותיה ב-yes אך גורמים המקורבים למגעים אומרים שהעסקה גמורה למעשה וקיימות הבנות גם על המחיר. במידה ובזק תנצח בבית המשפט העליון ותוכל למזג את yes, המשמעות היא שיחל מו"מ עם כל השותפים בחברה, ובראשם יורוקום שמחזיקה 32.6% מהמניות.

בפברואר האחרון החליט בית הדין להגבלים עסקיים לאשר את המיזוג בין בבזק ל-yes בתנאיםהטעונים אישור על ידי בזק בתוך שלושה חודשים. הרשות להגבלים עסקיים ויורוקום הגישו ערעור על פסק הדין. כמו כן, לאחר שבקשת הרשות להגבלים לעיכוב ביצוע פסק הדין נדחתה על ידי ביה"ד והוגשה על ידה בקשה נוספת לעיכוב ביצוע לבית המשפט העליון, הגיעו הצדדים להסדר בהמלצת בית המשפט. המלצת ביהמ"ש קיבלה תוקף של החלטה, שבמסגרתה יעוכב בשלב זה ביצוע המיזוג, והדיון בערעורים ייקבע לשמיעה לשבוע הראשון של יוני 2009.

בזק מחזיקה בזכות למנות חמישה מתוך 11 הדירקטורים של החברה. בנוסף, מחזיקה בזק בכתבי אופציה, במחיר מימוש 0, אשר הוענקו לה במסגרת המימון העודף שהעמידה לרשות החברה (בו הוסכם, בין היתר, כי בזק תוכל להישאר בשיעור אחזקה של 49.8%, והלוואות נוספות שתזרים לחברה יקנו לה אופציות ללא מחיר מימוש). מימוש כתבי האופציה יעמיד את שיעור אחזקתה בחברה על כ-58.4% . בזק ביקשה לממש את כתבי האופציה, אולם, הממונה על ההגבלים עסקיים התנגד כאמור למהלך.

בעלי האחזקות ב-yes הם: בזק (49.8%), יורוקום (32.6%), פולאר תקשורת (7.9%), גילת לוויינים (5.0%) ולידן סוכנויות להשקעות (4.7%).

מבזק ופולאר נמסר: "אין תגובה".