סאנדיסק עקפה את התחזיות המוקדמות: הפסידה 208 מיליון דולר והכנסותיה ירדו ב-22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

הפסדיה המתואמים הסתכמו ב-48 סנט למניה לעומת צפי להפסד של 76 סנט למניה ; יו"ר ומנכ"ל סנדיסק לאחר הדו"חות: תוצאות הרבעון הראשון השתפרו באופן משמעותי ביחס לרבעון הרביעי 2008 ; המניה מזנקת ביותר מ-10% במסחר המאוחר

חברת סנדיסק , ספקים זכרונות הפלאש הגדולה בעולם, פרסמה הערב (ג') בסיום המסחר בוול סטריט כי ברבעון הראשון של השנה עברה להפסד של 208 מיליון דולר או 92 סנט למניה לעומת רווחים בהיקף של 10.96 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

על פי הדו"חות המתואמים, (NON GAAP) בניטרול סעיפים חד פעמיים, דיווחה החברה כי הפסדיה הסתכמו ב-108 מיליון דולר או 48 סנט למניה, תוצאות אלו טובות מהתוצאות שצפו האנליסטים בשוק שהעריכו כי החברה תדווח על הפסד של 76 סנט למניה. המניה מזנקת ביותר מ-10% במהלך המסחר המאוחר.

הכנסות החברה נפלו ב-22% והסתכמו ב-659.5 מיליון דולר גם בשורה העליונה עקפה החברה את התחזיות המוקדמות שהיו להכנסות של 537.7 מיליון דולר.

"התנאים הפונדומנטליים בענף השתפרו במהלך הרבעון הראשון של השנה, אנו מעודדים מכך שמשתפר המאזן בין ביקושים להיצעים בענף, מה שמביא לשיפור במחירי זכרונות הפלאש. תוצאותינו ברבעון הראשון של 2009 השתפרו באופן משמעותי ביחס לתוצאות הרבעון הרביעי של 2008, והשיפור נבע מביקושים גבוהים יותר מאלו אותם חזינו, בנוסף חלה ירידה חדה בעלויות הייצור ובהוצאות התפעוליות של החברה" אמר אלי הררי, יו"ר ומנכ"ל סנדיסק לאחר פרסום הדו"חות.

הררי הוסיף: "השלמנו את ארגון המיזם המשותף שלנו עם חברת טושיבה, אשר הוביל לשיפור משמעותי במצבינו הכספי, בכך שהזרים מזומנים והפחית את עלויות השכרת הציוד" הררי הוסיף כי במבט לעתיד החברה נוקטת בעמדה של אופטימיות זהירה וצופה להמשך שיפור בתוצאות ברבעון השני של 2009.