רווחי יאהו צנחו ב-78% ל-117.6 מיליון דולר - ועמדו בתחזיות; החברה תפטר 5%, כ-675 עובדים

(עדכון) - ההכנסות עמדו בתחזיות והסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר ; המנכ"לית החדשה, קרול בארטס, על הפיטורים: "יש לך 3 אנשים שאומרים ל-3 מתכנתים מה לעשות, ואף אחד לעזאזל לא עושה שום דבר. חייבים למקד אותם"

ענקית האינטרנט, יאהו דיווחה אתמול בערב (ג'), בסיום המסחר בוול סטריט, על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון. זהו הרבעון הראשון עליו חתמה המנכ"לית החדשה, קרול בארטס, שהחליפה בתפקיד את ג'רי יאנג.

יאהו דיווחה על ירידה של 78% ברווחיה שהסתכמו ב-117.6 מיליון דולר או 8 סנט למניה, לעומת רווחים של 536.8 מיליון דולר או 37 סנט ברבעון המקביל אשתקד. בהתאם לתחזיות האנליסטים.

ההכנסות נטו עמדו על 1.2 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות. החברה דיווחה על ירידה של 14.5% בהכנסותיה נטו (בניטרול הוצאות טרפיק) שהסתכמו ב-1.16 מיליארד דולר.

יאהו הודיעה גם על קיצוץ של 5% בכוח העבודה של החברה ברחבי העולם, קרי: 675 עובדים. החברה פיטרה כ-700 עובדים במהלך השנה החולפת (2008).

יאהו צופה הכנסות נטו בטווח של 1 עד 1.2 מיליארד דולר ברבעון השני. אנליסטים חוזים כי החברה תציג הכנסות נטו של 1.2 מיליארד דולר.

"יאהו אינה חסינה להאטה הכלכלית, אך ניהול מוקפד של העלויות ברבעון הראשון שמר על תזרים המזומנים שלנו בטווח העליון של התחזיות. עם זאת חווינו לחץ בתחום הפרסום והחיפוש. אנו מאמינים כי יאהו נותרה אחת מהחברות המשפיעות ביותר בתחום הפרסום והקניות ברשת האינטרנט", אמרה מנכ"לית החברה בארטס.

בארטס התייחסה לנושא הפיטורים: "יש לך שלושה אנשים שאומרים לשלושה מתכנתים מה לעשות, ואף אחד לעזאזל לא עושה שום דבר. אנחנו חייבים למקד אותם על הכיוון הנכון".

אתמול בערב פורסם, כי מיקרוסופט ויאהו מתקדמות בשיחות ביניהן ודנות באפשרויות לשיתוף פעולה בתחום מנועי החיפוש. מטרתן היא להתחרות באופן משמעותי יותר מול גוגל, שמחזיקה כיום בכ-64% משוק החיפוש באינטרנט.

יאהו נמצאת כיום בתחרות קשה גם מול פייסבוק וטוויטר, במאבק על הרייטינג באינטרנט. מספר הדפים הנצפים באתרי החברה גדל ברבעון הראשון רק ב-8%, קצב הגידול האיטי ביותר בחמשת הרבעונים האחרונים.