הפסדיה של יצרנית השבבים AMD התרחבו ב-14.3% והסתכמו ברבעון הראשון ב-416 מיליון דולר

ההכנסות של יצרנית השבבים האמריקנית, והמתחרה של אינטל, צנחו ב-21% ל-1.18 מיליארד דולר, טוב מצפי האנליסטים להכנסות של 978 מיליון דולר ; פירסמה תחזית מאכזבת לרבעון השני

יצרנית מעבדי המחשבים האמריקנית, ומתחרתה הגדולה של אינטל בתחום השבבים AMD , פירסמה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2009.

החברה דיווחה כי תוצאותיה הושפעו לרעה מהירידה בביקושים ובמחירים של השבבים והמעבדים בהם היא מתעסקת, וכן ממהלך הארגון מחדש הגדול ביותר שביצעה החברה ב-40 שנותיה.

הפסדיה של AMD התרחבו ב-14.3% והסתכמו ברבעון הראשון ב-416 מיליון דולר, שהם 66 סנט למניה. בניכוי חיובים הקשורים לתוכנית הרה-ארגון, ההפסד מסתכם ב-62 סנט למניה, בכך עקפה החברה את צפי האנליסטים בוול סטריט שחזו לה הפסד של 66 סנט למניה.

המכירות של החברה צנחו ב-21% והסתכמו ברבעון ב-1.18 מיליארד דולר, טוב מצפי האנליסטים להכנסות של 978 מיליון דולר.

החברה פירסמה תחזית לא מעודדת לגבי הרבעון השני - צופה כי הכנסותיה יירדו ברבעון, זאת בשונה ממתחרתה אינטל שצפתה בשבוע שעבר כי תשמור על רמת הכנסותיה ברבעון השני, וכי שוק השבבים, לדעתו של מנכ"ל אינטל פול אוטיליני, כבר הגיע לתחתית.

אנליסטים בשוק צפו כי AMD תרשום ברבעון השני הכנסות של 975 מיליון דולר, ירידה של 28% מההכנסות שרשמה ברבעון השני של 2008, של 1.35 מיליארד דולר.

התחזית המאכזבת העלתה שאלות בקרב המשקיעים באשר להאם AMD מצפה לאבד מנתח השוק שלה לטובת אינטל - אפשרות שמנכ"ל החברה, דירק מאייר, שלל בתוקף.