ארה"ב: 86% מהמשווקים עושים שימוש פרסומי במדיה חברתית

מסקר חדש עולה כי טוויטר היא המדיה החברתית הפופולרית ביותר ; רק 41% עושים שימוש ב-YouTube למטרות שיווקיות

בזמן שהתקשורת העולמית מתחילה להפנים כי טוויטר זה הפייסבוק החדש, ובכך מסייעת ליצירת באזז בעולם האוף-ליין, משווקים ומותגים כבר מתחילים להיעזר באתרי מדיה חברתיים באופן קבוע. כך עולה מסקר חדש שנערך לקראת כנס Social Media Success Summit שייערך בקרוב בארה"ב.

על-פי הסקר, 88% מהמשווקים הצהירו כי הם משתמשים באתרים חברתיים במטרה לשווק את העסקים שלהם, כאשר 72% מתוכם הודו כי הם החלו לעשות זאת רק בחודשים האחרונים.

מהסקר עולה כי שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, שזוכה לסיקור תקשורתי עצום לאחרונה, נמצא במקום הראשון, כאשר 86% מהמשווקים הצהירו כי הם עושים בו שימוש פרסומי. לאחר מכן פופולרי ביותר השימוש בבלוגים (79%), ברשת החברתית עסקית לינקד-אין (78%) ופייסבוק (77%). אתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube, לעומת זאת, פחות פופולרי בקרב משווקים, כאשר רק 41% מהם הצהירו כי הם עושים בו שימוש למטרות שיווקיות.

במחקר נבחנו גם העמדות של המשווקים כלפי המדיה החברתית, וממנו עולה כי השימוש באתרים חברתיים עדיין לא מובן דיו למשווקים. בהתאם לכך, 3 השאלות שמטרידות את המשווקים מתייחסות לאופן האופטימלי שבו יש להשתמש באתרים חברתיים, הדרך למדידת האפקטיביות של זה וכיצד יש להתחיל את השימוש במדיה החברתית.

עוד עולה מהסקר כי 64% מהמשווקים משתמשים באתרים חברתיים 5 שעות ומעלה בשבוע, 39% מבלים למעלה מ-10 שעות באתרים חברתיים, ורק 9.6% מהמשווקים מבלים יותר מ-20 שעות בשבוע באתרי מדיה חברתיים. בהתאם לנתונים הללו עולה כי משווקים שנוטים לבלות יותר זמן באתרים חברתיים, משכילים לתרגם זאת גם לשימוש נרחב יותר למטרות שיווקיות.

עוד עולה מהסקר כי השימוש באתרים חברתיים מסתכם בתוצאות חיוביות - 81% מהמשווקים הצהירו כי זה סייע להם להגדיל את החשיפה התקשורתית לעסקים שלהם, 61% אמרו כי זה הגדיל את הטראפיק של האתרים שלהם, 56% הודו כי זה הוביל ליצירת שותפויות עסקיות חדשות, ו-52% אמרו כי זה סייע להם להגדיל את הבולטות שלהם בתוצאות חיפוש.

פרסום