ארגוני המובילים נערכים להשבתה כללית בענף ההובלה

בכיר בהסתדרות: "ענף ההובלה הוא ממילא ענף קשה שבו מתעללים בעובדים והם מועסקים בשעות לא חוקיות, וזה משהו שההסתדרות מתכוונת לטפל בו"

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, קורא לחברות ההובלה להתארגן לקראת האפשרות שההסתדרות תיזום שביתה כללית בענף ההובלה. משמעות של שביתה כזו היא שיבוש קשה בייבוא ובייצוא של סחורות רבות שאמורות להגיע אל נמלי הים או לצאת מהם.

כבר לפני כשבועיים פורסם ב"גלובס" כי בהסתדרות מאיימים בהשבתת הענף, לאחר שהרוש הודיע שלא יחתום עם ההסתדרות על הסכם קיבוצי לכלל ענף ההובלה. הסכם זה כבר גובש באופן עקרוני, אולם הרוש התנה את החתימה בהסרת סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות בחברת ההובלה היבשתית "תים", שבבעלות חברת הספנות "צים".

סכסוך זה הוכרז לאחר שהנהלת תים חזרה בה מכוונתה לחתום על הסכם עבודה המיועד לעובדי החברה, ובהסתדרות חשדו כי הדבר נובע בשל כוונתה של צים למכור את אחזקותיה בחברת ההובלה. בהסתדרות הסבירו אז ל"גלובס" כי המנהלים של צים ושל תים הבינו כנראה שיוכלו למכור את החברה במחיר טוב יותר אם לא יהיו בחברה הסכמים קיבוציים.

האחריות על עיני

במכתב ששלח לאחרונה הרוש אל יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, חזר הרוש על עמדת המובילים, לפיה לא ייחתם הסכם קיבוצי בענף עד שלא יוסר הסכסוך בחברת תים. "אם ההסתדרות תוביל להשבתת הענף בתקופה זו של משבר כלכלי במשק, יהיה זה מעשה בלתי אחראי וכל האחריות לצעד כזה תחול עליה", הזהיר הרוש.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הבהיר כי ההסתדרות עדיין לא הכריזה על סכסוך עבודה בענף, אולם ציין כי "בסוף נכריז אולי על סכסוך בגלל שארגון המובילים הפסיק חד-צדדית את המו"מ". לדברי אדרי, "ענף ההובלה הוא ממילא ענף קשה שבו מתעללים בעובדים והם מועסקים בשעות לא חוקיות, וזה משהו שההסתדרות מתכוונת לטפל בו".