ויצמן שירי מונה למנכ"ל מפלגת העבודה

גזבר המפלגה הודיע על התפטרותו בעקבות הדחתו של כבל ; המפלגה שרויה בחובות של 120 מיליון שקל

חבר הכנסת לשעבר, ויצמן שירי, ימונה למנכ"ל מפלגת העבודה. מזכירות לשכת מפלגת ה"עבודה" התכנסה הבוקר לבקשת יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, ואישרה פה אחד, למעט התנגדות המזכ"ל, איתן כבל, למנות את חבר הכסת לשעבר, שירי ויצמן, למנכ"ל מפלגת העבודה לזמן קצוב. ברק, הודיע לחברי המזכירות, כי הודיע אמש למזכ"ל המפלגה, בפגישה אישית, כי בעקבות סירובו לקיים את החלטת ועידת מפלגת ה"עבודה", בכוונתו לפתוח בהליכים לכינוס ועידת המפלגה לצורך הדחתו.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", כבר לפני כמה חודשים התגבשה יוזמה בקרב אנשי ברק לבטל את תפקיד המזכ"ל ולמנות במקומו מנכ"ל. מקורביו של יו"ר המפלגה הסבירו אז כי רק מנכ"ל חיצוני יוכל לשקם את המפלגה השקועה כיום בחובות של כ-120 מיליון שקל, אולם בשיחות סגורות היו מי שהודו כי מדובר במהלך אישי נגד כבל שנועד להדיחו.

לנוכח הצעתו של ברק להדיח את כבל בישיבה היום, הודיע גזבר המפלגה, משה עמית, כי הוא מתפטר מתפקידו. עמית הגיש לברק את מכתב ההתפטרות עם סיום הודעתו על הכוונה למנות מנכ"ל למפלגה. "הורסים פה מפעל של 50 שנה", אמר עמית, " אני לא מוכן להימצא במפלגה שנמצאת בקריסה כלכלית ומביאים מנכ"ל מעכשיו לעכשיו, אני לא אמצא במקום שאין בו שלום בית", הוסיף. התפטרותו של עמית, ששנים שימש כחבר הנהלת בנק הפועלים ופעל לגיוס אשראי למפלגה, מהווה מכה משמעותית למפלגה בתקופה כל כך קשה.

כבל הודיע בישיבה כי יקים ועדת חקירה כלכלית ופוליטית שבחן את התנהלות המפלגה בעשר השנים האחרונות ותבדוק איך הגיע המפלגה לחובות שבהם היא שקועה. יש שראו בהצהרתו של כבל רמז לבחירתו של ברק ב-99 ופרשת העמותות שבגינה נכנסה המפלגה לחובות אדירים שעד היום לא התאוששה מהם.

שירי אמר היום בראיון לגלי צה"ל כי מינויו יהיה לזמן קצוב. "אני לא חוזר בדלת האחורית למערכת הפוליטית אלא בא לסייע בתוכנית הבראה. אני נמצא בתוך עולם העסקים ולא מתכוון לעזוב", אמר. שירי הוסיף כי לא יקבל שכר בעבור שירותיו והבהיר כי יקבל לידיו את מלוא הסמכויות.

עם זאת, מצבו של שירי אינו ברור לפי שעה, שכן המתנגדים לברק מתכוונים לטעון בעתירה לבית הדין המפלגתי שלא ניתן לעלות את הנושא לדיון במזכירות הלשכה ללא תיאום מראש עם המזכ"ל. כבל, שהיה המתנגד היחיד למינוי החדש, עדיין מכהן - מאחר שלא הודח רשמית בוועידת המפלגה.

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה היום בתום הישיבה כי "הניסיון של ברק להחליף את מזכ"ל המפלגה הוא טעות קשה. אחרי התבוסה בבחירות והויכוח העמוק שניטש במפלגה, זו העת לאחד את השורות, להתפייס ולהימנע מצעדים שיגרמו להחלשה נוספת של המפלגה".