האם הממשלה צריכה להתערב ולסייע במיחזור האג"ח הקונצרניות? דיון מיוחד בפסגת שוק-ההון של "גלובס"

הפסגה, ב-13 במאי, תכנס את בכירי המגזר העסקי והציבורי לדון בנושאים העומדים על סדר היום הפיננסי-כלכלי בישראל על רקע המשבר הכלכלי העולמי ; להרשמה

משבר האשראי הוא הנושא הבוער ביותר המטריד את שוק ההון והמשק כולו. בשנתיים הקרובות צריכות להיפרע אגרות חוב קונצרניות בהיקף של כ-35 מיליארד שקל, כאשר עומד סימן שאלה גדול מעל יכולת הפירעון של חלק גדול מהסכום.

מצב זה גורם לחיכוך ומתחים בין השחקנים השונים בשוק ביניהם המשקיעים המוסדיים, הבנקים והחברות עצמן. "פסגת שוק ההון", הוועידה השנתית לנושאי בנקאות ושוק ההון של "גלובס", בשיתוף BDO זיו-האפט, תעלה מושב דיון מיוחד שיעסוק בנושא.

בדיון "בעקבות החוב האבוד", בהנחיית עירית אבישר, כתבת שוק ההון של "גלובס", תיבדק עמדתו של כל של כל צד, ידונו במה שצפוי לקרות וינתחו את הסוגיה האם הממשלה תיאלץ להתערב ולסייע. בין האנשים שייקחו חלק בדיון: ענת לוין, משנה למנכ"ל, ראש תחום השקעות ואשראי קבוצת מגדל; רו"ח יאיר לפידות, מנכ"ל משותף ילין לפידות; איתי מקוב ראש חטיבת בנקאות השקעות ובנקאות עסקית סיטי בנק ישראל; דורית סלינגר מנכ"ל מעלות; רקפת רוסק עמינח ראש חטיבה עסקית בנק לאומי.

"פסגת שוק ההון" תכנס את בכירי המגזר העסקי והציבורי לדון בנושאים העומדים על סדר היום הפיננסי-כלכלי בישראל על רקע המשבר הכלכלי העולמי. בין הנושאים בהם תעסוק הוועידה: מהי הדרך הנכונה לטיפול במחנק האשראי, האם הרגולציה צריכה להשתנות בעקבות המשבר, היכן כדאי להשקיע את הכסף בימים סוערים אלה ועוד. בוועידה ישתתפו בכירי קהילת שוק ההון, אנשי אקדמיה ומחקר, מנכ"לים בכירים, אנליסטים ועוד. כמו-כן ישתתפו בכירי המגזר הציבורי-ממשלתי, נציגי משרדי הממשלה, גופי פיקוח ורגולציה ועוד.