"פורבס": הכנסות הקבוצות ב-MLB הסתכמו ב-5.8 מיליארד דולר

עם זאת, שליש מקבוצות ליגת הבייסבול האמריקנית איבדו בשנה האחרונה מערכן ; הרווח התפעולי הסתכם ב-501 מיליון דולר, עלייה של 1.8% לעומת הדירוג הקודם; רק שתי קבוצות סיימו בהפסד תפעולי

ב-MLB מתחילים להרגיש את המשבר הכלכלי, שמתבטא בעיקר בשווי הקבוצות הקטנות של הליגה. מרשימת שווי הקבוצות השנתית שמפרסם המגזין "פורבס", עולה כי למרות שהערך הממוצע של 30 קבוצות הליגה עלה ב-1% לעומת השנה שעברה, ל-482 מיליון דולר לקבוצה, הרי ששליש מהקבוצות איבדו מערכן.

עם זאת, מבחינת נתונים פיננסיים המצב של הליגה נראה מעודד. ההכנסות הכוללות של הקבוצות הסתכמו בשיא כל הזמנים של 5.8 מיליארד דולר, עלייה של 5.5% לעומת השנה הקודמת. הרווח התפעולי הסתכם ב-501 מיליון דולר, עלייה של 1.8%. רק שתי קבוצות סיימו את העונה בהפסד תפעולי.

הנפגעות העיקריות מהמשבר הן הקבוצות הקטנות, שמתקשות לגייס ספונסרים ומדווחות על ירידה בהכנסות.

ניו יורק יאנקיז ממשיכה להיות קבוצת הבייסבול היקרה בעולם עם שווי של 1.5 מיליארד דולר, עלייה של 15% לעומת השנה שעברה. היאנקיז היא גם הקבוצה המכניסה ביותר - 375 מיליון דולר, אלא שבשל סעיף שכר שהגיע למעל 200 מיליון דולר, סיימה את העונה בהפסד תפעולי של כ-3.8 מיליון דולר. הקבוצה השנייה בדירוג היא ניו יורק מטס, עם שווי קבוצה של 912 מילין דולר (עלייה של 11%).

משלימות את החמישייה הראשונה בוסטון רד-סוקס (ערך קבוצה של 833 מיליון דולר), לוס אנג'לס דודג'רס (722 מיליון), ושיקגו קאבס (700 מיליון). פלורידה מארלינס הקטנה סוגרת את הרשימה עם ערך קבוצה של 277 מיליון דולר והכנסות של 139 מיליון דולר.