נתון אופטימי נוסף מארה"ב: 356 אלף בתים נמכרו בשנה שהסתיימה במארס - גבוה מהציפיות

(עדכון) הציפיות עמדו על 337 אלף בתים בלבד ; ההזמנות למוצרים בני-קיימא בארה"ב ירדו ב-0.8% במארס - נמוך כמעט במחצית מהציפיות ; נתוני ההזמנות לחודש פברואר עודכנו בדיעבד כלפי מטה

מכירות בתים חדשים בארה"ב הסתכמו ב-12 החודשים שהסתיימו במארס ב-356 אלף דירות - נתון גבוה מציפיות האנליסטים, שחזו בממוצע מכירות של 337 אלף בתים. לפיכך, מדובר בראייה נוספת שעשויה להעיד על התייצבות שוק הדיור.

המכירות ירדו ב-0.6% בהשוואה למכירות ב-12 החודשים שהסתיימו בפברואר - לאחר שנתון זה עודכן כלפי מעלה ל-358 אלף בתים, לעומת 337 אלף בקריאה המקורית. הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי האמריקני, מנסה להוריד את שיעורי הריבית על המשכנתאות ובנוסף, נזכיר, מוצע זיכוי מס לרוכשי דירות בפעם הראשונה - כך שאלו צפויים לתמוך במכירות בתים גם בחודשים הבאים. ועם זאת, נתונים כמו שיעור האבטלה הגבוה ביותר ברבע המאה האחרונה, החמרה של תנאי האשראי ושיא בהיקף צווי העיקול על דירות חייבים מצביעים על כך כי הנתונים לא ישתנו מהותית.

ההזמנות למוצרים בני-קיימא בארה"ב ירדו ב-0.8% במארס - נמוך כמעט פי 2 מהציפיות, כך עולה מדיווחי משרד המסחר האמריקני לפני דקות אחדות. הציפיות היו כי היקף ההזמנות יקטן ב-1.5%. בניכוי הזמנות לרכבים, ירדו ההזמנות ב-0.6% בלבד - מחצית ממוצע ציפיות האנליסטים בוול סטריט, שחזו ירידה של 1.2%.

נתוני ההזמנות לחודש פברואר עודכנו בדיעבד כלפי מטה: הנתון הכולל לחודש פברואר עודכן כלפי מטה לעליה של 2.1% מעליה של 3.4% בקריאה המקורית; בניכוי רכבים, הנתון שונה לעליה של 2% בלבד - לעומת עליה של 3.9% במקור. פברואר, יצוין, היווה החודש הראשון בו ההזמנות הללו רשמה עליה לאחר חצי שנה של ירידות - תוואי אליו חזרו במארס, כאמור.

מן הנתונים ניתן ללמוד כי בעוד שחלה ירידה בביקושים בכלכלה הגדולה בעולם, מתגברות ההערכות כי המדרון החלקלק שבו נעו הביקושים עשוי להתקרב לתחתית. עוד עולה מנתוני משרד המסחר, כי "ריפדו" את הירידה בביקושים ההזמנות לציוד אווירי-צבאי בחיל האוויר האמריקני.

"אנחנו כבר לא מצויים בנפילה חופשית", הגיב לנתונים ג'ונתן בזיל, כלכלן בבנק השוויצרי קרדיט סוויס מניו-יורק. "ישנם סימנים של יציבות, ואישית, אצפה להתאוששות הדרגתית בהיקף ההזמנות", אמר לסוכנות הידיעות "בלומברג".